• 2024
    • RALLI SPORTIF DELEGE RAPORU
    • Yarışmanın Adı
    • Petrol Ofisi Maxima 2024-Türkiye Ralli Şampiyonası-1 Sarıkamış Rallisi
    • Şehir
    • Kars
    • Tarih
    • 23 Şubat 2024
    • Yarışma
      • Türkiye Ulusal Ralli Şampiyonası
      • Türkiye Historic Ralli Şampiyonası
      • TOSFED Ralli Kupası
    • Organizatör Kulüp
    • Eksi 36 Spor Kulübü (Eksi 36)
    • Adres
    • Orta Kapı Mah. Şehit Yusuf Bey Cad. No:93 Kat:1 / Kars
    • Telefon
    • 0536 329 71 39
    • E-Mail
    • emrahcoban1@gmail.com
    • Yetkili Delege
    • Mahmut AYVERDI
    • E-Mail
    • mahmut@tosfed.org.tr
    • Rapor Tarihi
    • 23 Temmuz 2024 15:06
    • Organizasyon Puanı:
    • 136.50/225,0

ORGANİZASYONUN TANIMI VE YARIŞIN KISA ÖZETİ

      • Yarışın Toplam Mesafesi (km)
      • 358,21
      • En Uzun Etap (km)
      • 14,60
      • Zemin
      • Karlı
      • En Hızlı Etap (km/s)
      • 95,00
      • Özel Etap Toplam Mesafe (km)
      • 125,35
      • En Kısa Etap (km)
      • 3,75
      • Ortalama Hız (km/s)
      • 0,00
      • En Yavaş Etap (km/s)
      • 61,00

RESMİ GÖREVLİLER

    • Yarışma Direktörü
    • Emrah ÇOBAN
    • TOSFED Spor Komiserleri Başkanı
    • Yalçın YILMAZ
    • TOSFED Spor Komiseri
    • Özer YÜCE
    • Organizatör Kulüp Spor Komiseri
    • Duygu GENÇ UZUN
    • TOSFED Sportif Delegesi
    • Mahmut AYVERDI
    • TOSFED Güvenlik Delegesi
    • Mehmet TAMER
    • TOSFED Teknik Delegesi
    • Mahmut AYVERDI
    • TOSFED Medikal Delegesi
    • Osman İREZ
    • TOSFED Çevre Delegesi
    • Bilge YÜCE

DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

  • 5
  • 3
  • 2
  • 1

Tüm Gözlemci ve Delegelerin, TOSFED'in web sitesinde yayınlanmış olan TOSFED Gözlemci Kılavuzu'ndaki yönergeleri dikkate alarak formu doldurması gerekmektedir.

Gözlemciler, verilen cevapları ve yapılan değerlendirmeleri genişletmek amacıyla daha fazla yorum ve açıklama yapmaya teşvik edilir.

5 - STANDART ÜSTÜ

İstisnai derecede yüksek seviye, normal gereksinim ve beklentilerden daha iyi olan durumlar; yalnızca övgüye değer bir çabanın gösterildiği istisnai durumlarda verilecektir.

► YORUM YAPILMASI ZORUNLU

3 - STANDARDA UYGUN

Bu, tüm yarışmalarda yapılması gereken, beklenen kalite seviyesini temsil eder. Gereksinimler listesine mutlak şekilde uygunluk gösteren bir standardı temsil eder. Bu not, "özel" bir değerlendirmenin mümkün olmadığı durumlarda verilebilir.

► YORUM YAPILMASI ÖNERİLİR

2 - STANDART ALTI

Gerekli standarda uymak için iyileştirmeye ihtiyaç olduğunu ve büyük bir çaba gösterilmesi gerektiğini gösterir.

► YORUM + İYİLEŞTİRME PLANI + FOTOĞRAF ZORUNLU

1 - KABUL EDİLEMEZ

Bu değerlendirme, bir sonraki yarıştan önce iyileştirme yapılması gereken bir seviyeyi gösterir. Daha önce Standart Altı olarak değerlendirilmiş olabilir. Bu not yalnızca istisnai durumlarda verilmeli ve yarış sırasında veya yarış sonunda organizatörle tartışılmalıdır.

► YORUM + İYİLEŞTİRME PLANI + FOTOĞRAF ZORUNLU

    • Sıra
    • Konu
    • Toplam Puan
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • 1.
    • Genel Organizasyon (6)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • 2.
    • Rallinin Akışı (14)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • 3.
    • Tanıtım ve Medya (4)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • 4.
    • Gözetmenlerin Olanakları (8)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • Genel Toplam
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • Katsayı: 1,5
    • Max Puan: 225,0
    • 1.
    • Genel Organizasyon
    • 6 değerlendirme
    • 1.1.
      • Ralli Öncesi Belgeler ve İletişim
      • (Son teslim tarihlerine uyulması, belgelerin kalitesi, resmî web sitesinde yayınlanması, feragatler.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.2.
      • Haritalar, Ralli Rehberi, Program
      • (Kalite, netlik, gerekli bilgileri içerme)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.3.
      • Ralli Merkez
      • (Genel durum, Servis Alanı’na uzaklık, görevliler için odalar, ekipman, erişilebilirlik, TOSFED görünürlüğü.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.4.
      • Servis Alanı
      • (Genel durum, konfigürasyon, harita, erişim, yüzey, yakıt ikmali, lastik işaretleme bölgesi, diğer faaliyetler;)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.5.
      • Organizatörün Web Sitesi
      • (Genel sunum, yayınlanan bilgilerin netliği, toplantılar sırasında bilgi güncellemeleri; dijital Duyuru Panosu)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.6.
      • Ralli Öncesinde Yarışmacılarla İletişim
      • (Karneler, genel tavsiye, kayıtlar vb.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.
    • Rallinin Akışı
    • 14 değerlendirme
    • 2.1.
      • Ekipler ve Yetkililerle Resmi İletişim
      • (Resmî belgelerin iletilmesi, Sürücüler brifingi; Resmi İlan Panosu ve diğer iletişim araçları)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.2.
      • Üst Düzey Yetkililer
      • (Üst düzey yetkililerin deneyimi (Yarışmacılarla iletişim, Baş Gözetmen, Sektörler, Yarışmacılar ile iletişim, Teknik Kontrol Sorumlusu))
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.3.
      • İdari kontroller / Teknik kontrol
      • (İdari kontrollerin ve teknik kontrollerin yeri, organizasyonu ve programı)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.4.
      • Zaman Çizelgesi
      • (Tüm bölümlerde aşırı hız, güzergâh sapmaları, gecikmeler ve diğer sorunlar olmadan uygulanması)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.5.
      • Ralli Sırasındaki Dokümanlar
      • (Güvenlik Planının kalitesi ve doğruluğu; Medya Güvenlik Kitabı, Gözetmen Talimatları; Yol Notu)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.6.
      • Yol Keşfi
      • (Programın uygunluğu, etaplara ulaşılabilir program, ekiplerin ve ekipmanın hazır olması)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.7.
      • Shakedown / Deneme Sürüşü
      • (Yer, etap seçimi, Serbest Antrenman / Etabının yürütülmesi, Özel Servis Alanı)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.8.
      • Yakıt İkmal Alanı
      • (Konum, yangından korunma, zemin levhaları, erişim kontrolü)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.9.
      • Etap
      • (Yarışmacılar için sportif mücadele, seyirci ilgisi, ortalama hızlar, genel güvenlik ekipmanları, seyirci alanları, gözetmenler)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.10.
      • Güvenlik
      • (Güvenlik ekipmanları, seyirci alanları, gözetmenlerin eğitimi, güvenlik planının kalitesi, seyirciler için güvenlik bilgileri, medya için güvenlik talimatları)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.11.
      • Özel Seyirci Etabı- SSS (varsa)
      • (Format, seyirci ilgisi)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.12.
      • Zaman Tutma / Takip etme
      • (Ekipman, sonuçların yönetimi, takibin doğruluğu. Takip sistemi tarafından verilen bilgiler; sürücülerle iletişim)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.13.
      • Ralli Kontrol
      • (Ekipman, mevcut alan, mevcut görevliler)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.14.
      • Podyum, Rallinin Sonu, Kapalı Park
      • (Konum, seyirci ilgisi, prosedür, TOSFED ve Sponsor bayrakları. TOSFED görünürlüğü)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.
    • Tanıtım ve Medya
    • 4 değerlendirme
    • 3.1.
      • Rallinin Tanıtımı
      • (Yerel tanıtım, medya kapsamı, reklam, ralli programı, ulusal yayın ve tanıtım. Sorumlusu)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.2.
      • Medya Varlığı
      • (Etaplarda fotoğrafçılar/kameramanlar, ralli öncesi/sonrası basın toplantısındaki medya.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.3.
      • Medya Olanakları
      • (Medya merkezi, akreditasyonu, çalışma saatleri, yelek ve kartların uygunluğu.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.4.
      • Diğer Faaliyetler Yerel tanıtım, medya kapsamı, diğer faaliyetler.
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.
    • Gözetmenlerin Olanakları
    • 8 değerlendirme
    • 4.1.
      • Gözetmenlere sağlanan konaklama imkanının talimatlara uygun olması
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.2.
      • Gözetmenlere sağlanan ulaşım ve kumanya olanaklarını
      • (Ulaşım şartları, kumanyaların tazeliği ve yeterliliği vs.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.3.
      • Gözetmenlerin ve yarışma görevlilerinin kolay tanınmasına yardımcı olacağı yeleklerin/kartlarının uygunluğu
      • (Yelekler yeterli sayıda ve temiz olması)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.4.
      • Gözetmenlerin uygun yerleşimi ve etkin bir biçimde hava koşullarından korunması
      • (Masa, sandalye, çadır, yağmurluk, şemsiye, çöp poşeti vs)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.5.
      • Kontrol noktalarında zaman çizelgesi ve start listesinin hazır bulunması (Start Listesi, Ek Bültenler vs)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.6.
      • Kontrol noktalarının açık bir biçimde işaretli olması, çit veya şerit kullanarak kontrol altına alınıp korunması
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.7.
      • Gözetmen kontrol noktalarında yangın söndürücülerin bulundurulması
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.8.
      • Zaman alma ekipmanları ve malzemelerinin yönetmeliklere uygun olarak kullanımı (Işıklı Start, Photocell, chronopprinter vs)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar

    • GENEL GÖZLEMLER
    • Kulüp çalışanları çok zor koşullarda Gece gündüz büyük bir özveri ile Etap hazırlamıştır. Yoğun bir çalışma neticesinde Etapların hazır olması ve Eğitim alan "D" Gözetmen Sektörler ile Etap içerisinde görevli Kolluk Kuvvetlerinin zamanında noktalarında bulunması Yarışmacılara ayrı bir güven vermiştir. Bütün İkazlarım en kısa sürede uygulanmış ve tarafıma rapor edilmiştir. Bütün Görevlilere teşekkür ederim.
    • Bu Yarışmanın En Dikkat Çekici Üç Olumlu Yönü Nedir?
      • 1.)
      • Federasyon Ulusal Yarış takvimi açıklanması ile birlikte zor koşullarda, gece gündüz çalışarak Etap hazırlıklarına başlayan Kulüp görevlilerini kutlarım.
      • 2.)
      • Tarafımdan yapılan tüm uyarıların ekip tarafından hemen yapılması, Kulübün bu yarışa verdiği hassasiyetin göstergesidir. Güvenlik Sorumlusu, ve Direktöre ayrıca teşekkür ederim.
      • 3.)
      • Bu yarışta Eksi36 Kulübü çalışmalarına yeni katılan genç arkadaşlarımızın özverili çalışmaları taktir edeicidir. Kulüp olarak bu Görevliler kaybedilmemelidir.
    • Gelecek Yıl İyileştirilmesi Gereken Üç Husus Nedir?
      • 1.)
      • Özel Seyirci Etabında Işıklandırma daha fazla olmalı
      • 2.)
      • Servis Alanı için daha büyük bir yer programlanmalı. Katılım fazla olsaydı yerleşim sıkıntısı doğabilirdi.
      • 3.)
      • Etap Seyirci noktaları daha fazla olabilir. Gerekirse yol açılıp seyirci için yer oluşturulması iyi olur.
    • OLAYLAR - KAZALAR
    • Aşağıya kaza durumuyla ilgili açıklamalarınızı ve ilgili tüm belgeleri ekleyin (tıbbi raporlar, direktör raporları, fotoğraflar, çizimler, vb.)

  • STANDART ÜSTÜ
  • Aşağıda belirtilenler normal beklentilerden daha iyi, olağanüstü yüksek düzeydeydi.
    • Konu
    • Açıklama
    • Ralli Hazırlık
    • Kulüp çalışanları Hava Koşullarına rağmen Etap Hazırlık döneminde yoğun bir çalışma ile son derece azim ile Etapları hazırlamışlardır.
    • Söktör Ve Kolluk Kuvvetleri
    • Eğitim verilerek D Gözetmen olan yarışta Sektör olarak görev alan Gözetmenler ve birlikte görev aldıkları Kolluk Görevlileri Etap Noktalarında zamanında yer alarak başarılı bir şekilde görevlerini yapmışlardır.

  • STANDART ALTI VEYA KABUL EDİLEMEZ
  • Aşağıda belirtilenler standart altı veya kabul edilemez düzeydeydi, iyileştirilmesi gerekiyor.
    • Konu
    • Açıklama
    • Özel Şeyirci Etabı
    • Gece verilen Özel Seyirci etabı seyirci yoğunluğu yaşandı Önümüzdeki sene Etabın daha fazla Işıklandırılmasını tavsiye ederim.
    • ER Kaçış Noktaları
    • Etapta olası bir ters durumda ER Kaçış yolları olmalı ve yollar trafiğe açık halde tutulmalı