• 2024
    • RALLI SPORTIF DELEGE RAPORU
    • Yarışmanın Adı
    • Petrol Ofisi Maxima 2024-Türkiye Ralli Şampiyonası-2 Marmaris Ege Rallisi
    • Şehir
    • Muğla
    • Tarih
    • 22 Mart 2024
    • Yarışma
      • Türkiye Ulusal Ralli Şampiyonası
      • Türkiye Historic Ralli Şampiyonası
      • TOSFED Ralli Kupası
    • Organizatör Kulüp
    • Ege Otomobil Spor Kulübü (EOSK)
    • Adres
    • Çınarlı 1570 Sok. No: 17 35040 Konak / İzmir
    • Telefon
    • 0532 343 78 33
    • E-Mail
    • info@eosk.org.tr
    • Yetkili Delege
    • Mahmut AYVERDI
    • E-Mail
    • mahmut@tosfed.org.tr
    • Rapor Tarihi
    • 23 Temmuz 2024 15:07
    • Organizasyon Puanı:
    • 138.00/225,0

ORGANİZASYONUN TANIMI VE YARIŞIN KISA ÖZETİ

      • Yarışın Toplam Mesafesi (km)
      • 395,13
      • En Uzun Etap (km)
      • 20,60
      • Zemin
      • Asfalt
      • En Hızlı Etap (km/s)
      • 125,20
      • Özel Etap Toplam Mesafe (km)
      • 113,00
      • En Kısa Etap (km)
      • 1,85
      • Ortalama Hız (km/s)
      • 93,25
      • En Yavaş Etap (km/s)
      • 61,30

RESMİ GÖREVLİLER

    • Yarışma Direktörü
    • Ahmet Çağlar KİP
    • TOSFED Spor Komiserleri Başkanı
    • M. Uğur MÜLDÜR
    • TOSFED Spor Komiseri
    • Emrah ERSOY
    • Organizatör Kulüp Spor Komiseri
    • İlyas KAYA
    • TOSFED Sportif Delegesi
    • Mahmut AYVERDI
    • TOSFED Güvenlik Delegesi
    • Mehmet TAMER
    • TOSFED Teknik Delegesi
    • Mahmut AYVERDI
    • TOSFED Medikal Delegesi
    • Osman İREZ
    • TOSFED Çevre Delegesi
    • Bilge YÜCE

DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

  • 5
  • 3
  • 2
  • 1

Tüm Gözlemci ve Delegelerin, TOSFED'in web sitesinde yayınlanmış olan TOSFED Gözlemci Kılavuzu'ndaki yönergeleri dikkate alarak formu doldurması gerekmektedir.

Gözlemciler, verilen cevapları ve yapılan değerlendirmeleri genişletmek amacıyla daha fazla yorum ve açıklama yapmaya teşvik edilir.

5 - STANDART ÜSTÜ

İstisnai derecede yüksek seviye, normal gereksinim ve beklentilerden daha iyi olan durumlar; yalnızca övgüye değer bir çabanın gösterildiği istisnai durumlarda verilecektir.

► YORUM YAPILMASI ZORUNLU

3 - STANDARDA UYGUN

Bu, tüm yarışmalarda yapılması gereken, beklenen kalite seviyesini temsil eder. Gereksinimler listesine mutlak şekilde uygunluk gösteren bir standardı temsil eder. Bu not, "özel" bir değerlendirmenin mümkün olmadığı durumlarda verilebilir.

► YORUM YAPILMASI ÖNERİLİR

2 - STANDART ALTI

Gerekli standarda uymak için iyileştirmeye ihtiyaç olduğunu ve büyük bir çaba gösterilmesi gerektiğini gösterir.

► YORUM + İYİLEŞTİRME PLANI + FOTOĞRAF ZORUNLU

1 - KABUL EDİLEMEZ

Bu değerlendirme, bir sonraki yarıştan önce iyileştirme yapılması gereken bir seviyeyi gösterir. Daha önce Standart Altı olarak değerlendirilmiş olabilir. Bu not yalnızca istisnai durumlarda verilmeli ve yarış sırasında veya yarış sonunda organizatörle tartışılmalıdır.

► YORUM + İYİLEŞTİRME PLANI + FOTOĞRAF ZORUNLU

    • Sıra
    • Konu
    • Toplam Puan
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • 1.
    • Genel Organizasyon (6)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • 2.
    • Rallinin Akışı (14)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • 3.
    • Tanıtım ve Medya (4)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • 4.
    • Gözetmenlerin Olanakları (8)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • Genel Toplam
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • Katsayı: 1,5
    • Max Puan: 225,0
    • 1.
    • Genel Organizasyon
    • 6 değerlendirme
    • 1.1.
      • Ralli Öncesi Belgeler ve İletişim
      • (Son teslim tarihlerine uyulması, belgelerin kalitesi, resmî web sitesinde yayınlanması, feragatler.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.2.
      • Haritalar, Ralli Rehberi, Program
      • (Kalite, netlik, gerekli bilgileri içerme)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.3.
      • Ralli Merkez
      • (Genel durum, Servis Alanı’na uzaklık, görevliler için odalar, ekipman, erişilebilirlik, TOSFED görünürlüğü.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.4.
      • Servis Alanı
      • (Genel durum, konfigürasyon, harita, erişim, yüzey, yakıt ikmali, lastik işaretleme bölgesi, diğer faaliyetler;)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.5.
      • Organizatörün Web Sitesi
      • (Genel sunum, yayınlanan bilgilerin netliği, toplantılar sırasında bilgi güncellemeleri; dijital Duyuru Panosu)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.6.
      • Ralli Öncesinde Yarışmacılarla İletişim
      • (Karneler, genel tavsiye, kayıtlar vb.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.
    • Rallinin Akışı
    • 14 değerlendirme
    • 2.1.
      • Ekipler ve Yetkililerle Resmi İletişim
      • (Resmî belgelerin iletilmesi, Sürücüler brifingi; Resmi İlan Panosu ve diğer iletişim araçları)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.2.
      • Üst Düzey Yetkililer
      • (Üst düzey yetkililerin deneyimi (Yarışmacılarla iletişim, Baş Gözetmen, Sektörler, Yarışmacılar ile iletişim, Teknik Kontrol Sorumlusu))
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.3.
      • İdari kontroller / Teknik kontrol
      • (İdari kontrollerin ve teknik kontrollerin yeri, organizasyonu ve programı)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.4.
      • Zaman Çizelgesi
      • (Tüm bölümlerde aşırı hız, güzergâh sapmaları, gecikmeler ve diğer sorunlar olmadan uygulanması)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.5.
      • Ralli Sırasındaki Dokümanlar
      • (Güvenlik Planının kalitesi ve doğruluğu; Medya Güvenlik Kitabı, Gözetmen Talimatları; Yol Notu)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.6.
      • Yol Keşfi
      • (Programın uygunluğu, etaplara ulaşılabilir program, ekiplerin ve ekipmanın hazır olması)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.7.
      • Shakedown / Deneme Sürüşü
      • (Yer, etap seçimi, Serbest Antrenman / Etabının yürütülmesi, Özel Servis Alanı)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.8.
      • Yakıt İkmal Alanı
      • (Konum, yangından korunma, zemin levhaları, erişim kontrolü)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.9.
      • Etap
      • (Yarışmacılar için sportif mücadele, seyirci ilgisi, ortalama hızlar, genel güvenlik ekipmanları, seyirci alanları, gözetmenler)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.10.
      • Güvenlik
      • (Güvenlik ekipmanları, seyirci alanları, gözetmenlerin eğitimi, güvenlik planının kalitesi, seyirciler için güvenlik bilgileri, medya için güvenlik talimatları)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.11.
      • Özel Seyirci Etabı- SSS (varsa)
      • (Format, seyirci ilgisi)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.12.
      • Zaman Tutma / Takip etme
      • (Ekipman, sonuçların yönetimi, takibin doğruluğu. Takip sistemi tarafından verilen bilgiler; sürücülerle iletişim)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.13.
      • Ralli Kontrol
      • (Ekipman, mevcut alan, mevcut görevliler)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.14.
      • Podyum, Rallinin Sonu, Kapalı Park
      • (Konum, seyirci ilgisi, prosedür, TOSFED ve Sponsor bayrakları. TOSFED görünürlüğü)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.
    • Tanıtım ve Medya
    • 4 değerlendirme
    • 3.1.
      • Rallinin Tanıtımı
      • (Yerel tanıtım, medya kapsamı, reklam, ralli programı, ulusal yayın ve tanıtım. Sorumlusu)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.2.
      • Medya Varlığı
      • (Etaplarda fotoğrafçılar/kameramanlar, ralli öncesi/sonrası basın toplantısındaki medya.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.3.
      • Medya Olanakları
      • (Medya merkezi, akreditasyonu, çalışma saatleri, yelek ve kartların uygunluğu.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.4.
      • Diğer Faaliyetler Yerel tanıtım, medya kapsamı, diğer faaliyetler.
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.
    • Gözetmenlerin Olanakları
    • 8 değerlendirme
    • 4.1.
      • Gözetmenlere sağlanan konaklama imkanının talimatlara uygun olması
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.2.
      • Gözetmenlere sağlanan ulaşım ve kumanya olanaklarını
      • (Ulaşım şartları, kumanyaların tazeliği ve yeterliliği vs.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.3.
      • Gözetmenlerin ve yarışma görevlilerinin kolay tanınmasına yardımcı olacağı yeleklerin/kartlarının uygunluğu
      • (Yelekler yeterli sayıda ve temiz olması)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.4.
      • Gözetmenlerin uygun yerleşimi ve etkin bir biçimde hava koşullarından korunması
      • (Masa, sandalye, çadır, yağmurluk, şemsiye, çöp poşeti vs)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.5.
      • Kontrol noktalarında zaman çizelgesi ve start listesinin hazır bulunması (Start Listesi, Ek Bültenler vs)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.6.
      • Kontrol noktalarının açık bir biçimde işaretli olması, çit veya şerit kullanarak kontrol altına alınıp korunması
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.7.
      • Gözetmen kontrol noktalarında yangın söndürücülerin bulundurulması
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.8.
      • Zaman alma ekipmanları ve malzemelerinin yönetmeliklere uygun olarak kullanımı (Işıklı Start, Photocell, chronopprinter vs)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar

    • GENEL GÖZLEMLER
    • Yarışmamın genelinde, hem Yarışmacılların hemde Seyircilerin keyif aldığı bir yarış gözlenmiş olup, sorunların çözümlenmesi için çaba sarfeden Kulüp görevlilerinin gayreti dikkat çekmiştir.
    • Bu Yarışmanın En Dikkat Çekici Üç Olumlu Yönü Nedir?
      • 1.)
      • Yarışma Direktörüne tavsiye edilen her şeyin eksiksiz uygulanması. Kendisine teşekkür ederim.
      • 2.)
      • Kulüp olarak görev yapan tecrübeli ekip, Deplasmanda yarış yapmasına rağmen yaşanan aksaklıkları en kısa zamanda çözümlemiştir. Kendilerine teşekkür ederim.
      • 3.)
      • Deplasmanda Ulusal bir yarış organize etmek, Yerel otorite ile uygun koşullarda çalışmanın ne kadar zor olduğunu bilen birisi olarak, EOSK Kulübü Başkanının , Muğla Gençlik Spor İl Müd. ve Vali bey ile iyi ilişkiler kurarak Kurumlardan sorunsuz destek alması son derece iyi bir gelişmedir. Kulüp Başkanı ve görev alan ekibe Teşekkür ederim.
    • Gelecek Yıl İyileştirilmesi Gereken Üç Husus Nedir?
      • 1.)
      • Servis Alanı için iyi planlama yapılmalı ve Uygulanmalıdır. Görevli Araçlar haricinde içeriye araç alınmamalı, sivil araçlar için otopark tahsisi yapılmalıdır. Kiralık Yol Keşif araçları ve Yarışmacı özel araçları Servis alanı içerisinde yer alamaz.
      • 2.)
      • Servis Araçları için verilen "SERVİS" Steckerların mutlaka araca yapıştırılmış olması gerekir Kontrolü Servis Alanı Sorumlularının görevidir.
      • 3.)
    • OLAYLAR - KAZALAR
    • Aşağıya kaza durumuyla ilgili açıklamalarınızı ve ilgili tüm belgeleri ekleyin (tıbbi raporlar, direktör raporları, fotoğraflar, çizimler, vb.)

  • STANDART ÜSTÜ
  • Aşağıda belirtilenler normal beklentilerden daha iyi, olağanüstü yüksek düzeydeydi.
    • Konu
    • Açıklama
    • KOLLUK KUVVETLERİ
    • Yarışta tüm Noktalarda Sektör haricinde Kolluk kuvvetleri yer almıştır.

  • STANDART ALTI VEYA KABUL EDİLEMEZ
  • Aşağıda belirtilenler standart altı veya kabul edilemez düzeydeydi, iyileştirilmesi gerekiyor.
    • Konu
    • Açıklama
    • SERVİS ALANI
    • Planlaması daha iyi yapılabilirdi, Sivil araçların Park ettiği yerler kullanılabilirdi.