-
- 2025
- KARTING GÖZLEMCI RAPORU
-
- Yarışmanın Adı
- MOTUL 2025-Türkiye Karting Şampiyonası-4
-
- Şehir
- Uşak
-
- Tarih
- 11 Ekim 2025
-
- Yarışma
-
- Türkiye Ulusal Karting Şampiyonası
-
- Organizatör Kulüp
- İZMİR KARTİNG KULÜBÜ (İKK)
-
- Adres
-
- Telefon
- +90 541 974 50 60
-
- None
-
- Yetkili Delege
- Tamer TÜRKYILMAZ
-
- turkyilmaztamer@gmail.com
-
- Rapor Tarihi
- 23 Ekim 2025 12:38
-
- Organizasyon Puanı:
- 260.00/515,0
ORGANİZASYONUN TANIMI VE YARIŞIN KISA ÖZETİ
-
-
- Yarışın Toplam Mesafesi (km)
- 0,00
-
- Kaç Tur Yarış Yapıldı
- 0
-
-
-
- En Hızlı Tur Zamanı (km/s)
- 0,00
-
RESMİ GÖREVLİLER
-
- Yarışma Direktörü
- ---
-
- TOSFED Spor Komiserleri Başkanı
- GÖKALP KARAGÜL
-
- TOSFED Spor Komiseri
- TAMER TÜRKYILMAZ
-
- Organizatör Kulüp Spor Komiseri
- ---
-
- TOSFED Gözlemci
- Tamer TÜRKYILMAZ
DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ
- 5
- 3
- 2
- 1
Tüm Gözlemci ve Delegelerin, TOSFED'in web sitesinde yayınlanmış olan TOSFED Gözlemci Kılavuzu'ndaki yönergeleri dikkate alarak formu doldurması gerekmektedir.
Gözlemciler, verilen cevapları ve yapılan değerlendirmeleri genişletmek amacıyla daha fazla yorum ve açıklama yapmaya teşvik edilir.
5 - STANDART ÜSTÜ
İstisnai derecede yüksek seviye, normal gereksinim ve beklentilerden daha iyi olan durumlar; yalnızca övgüye değer bir çabanın gösterildiği istisnai durumlarda verilecektir.
► YORUM YAPILMASI ZORUNLU
3 - STANDARDA UYGUN
Bu, tüm yarışmalarda yapılması gereken, beklenen kalite seviyesini temsil eder. Gereksinimler listesine mutlak şekilde uygunluk gösteren bir standardı temsil eder. Bu not, "özel" bir değerlendirmenin mümkün olmadığı durumlarda verilebilir.
► YORUM YAPILMASI ÖNERİLİR
2 - STANDART ALTI
Gerekli standarda uymak için iyileştirmeye ihtiyaç olduğunu ve büyük bir çaba gösterilmesi gerektiğini gösterir.
► YORUM + İYİLEŞTİRME PLANI + FOTOĞRAF ZORUNLU
1 - KABUL EDİLEMEZ
Bu değerlendirme, bir sonraki yarıştan önce iyileştirme yapılması gereken bir seviyeyi gösterir. Daha önce Standart Altı olarak değerlendirilmiş olabilir. Bu not yalnızca istisnai durumlarda verilmeli ve yarış sırasında veya yarış sonunda organizatörle tartışılmalıdır.
► YORUM + İYİLEŞTİRME PLANI + FOTOĞRAF ZORUNLU
-
- Sıra
- Konu
- Toplam Puan
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- 1.
- Organizasyon (46)
- 0
-
- 0
- 0
- 0
- 0
-
- 2.
- Finiş Podyumu (6)
- 0
-
- 0
- 0
- 0
- 0
-
- 3.
- Dokümantasyon (15)
- 0
-
- 0
- 0
- 0
- 0
-
- 4.
- Güvenlik (15)
- 0
-
- 0
- 0
- 0
- 0
-
- 5.
- Medya (11)
- 0
-
- 0
- 0
- 0
- 0
-
- 6.
- Teknik Kontrol (20)
- 0
-
- 0
- 0
- 0
- 0
-
- Genel Toplam
- 0
-
- 0
- 0
- 0
- 0
-
- Katsayı: 1,0
- Max Puan: 515,0
-
- 1.
- Organizasyon
- 46 değerlendirme
-
- 1.1.
-
- Organizasyon tarafından takımlara, görevlilere ve üst düzey yöneticilere sağlanan destekler
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.2.
-
- İdari kontroller ve dokümantasyon
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.3.
-
- Bültenlerin ve diğer materyallerin dağıtımları
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.4.
-
- Resmi İlan Panosu - düzgün yerleştirilmiş, yeterince büyük, zamanında askıya çıkması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.5.
-
- Ayrı bir ilan panosunda yarışma sonuçlarının gösterilmesi
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.6.
-
- Yarışın yapıldığı yerin uygunluğu
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.7.
-
- Yarışma bölgesindeki sosyal tesislerin, konaklama imkanlarının uygunluğu
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.8.
-
- Yarışma izinlerinin alınması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.9.
-
- Organizasyon öncesi tanıtım ve medyada görünüm
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.10.
-
- Organizasyon süresince tanıtım ve medyada görünüm
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.11.
-
- Yerel otorite ve kamu kurumları ile olan ilişkiler
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.12.
-
- Organizasyona olan rağbet ve saygınlık
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.13.
-
- Resmi yarışma web sitesi
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.14.
-
- Yarışma merkezinin uygunluğu ve ulaşılabilir olması, üst düzey yöneticiler için özel bir araç park alanı olması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.15.
-
- Diğer odalar ve alanların birbirine yakınlığı
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.16.
-
- Tüm alanlara girişlerin güvenli olması ve yaka kartıyla geçiş kontrolünün sağlanması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.17.
-
- Odaların ebatları, ekipmanlar, iletişim ve çalışma koşullarının uygunluğu
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.18.
-
- Genel ve konuma özel yönlendirmelerin yapılması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.19.
-
- Takımlar ve seyirciler için bilgilendirme noktası oluşturulması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.20.
-
- Gözetmeler ile bilgilendirme brifingi yapılması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.21.
-
- Startındaki sistem (ışıklı start sistemi) durumu
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.22.
-
- Fodeparın tespitinde kullanılan sistem / Kamera
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.23.
-
- Gözetmenlerin yeterliliği, deneyimi, performansı ve sayısı
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.24.
-
- Gözetmenlerin nokta yerleşimleri ve doğruluğu
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.25.
-
- Tüm gözetmenlerin yarışma sırasında yarışmaya olan dikkati
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.26.
-
- Tüm kulelerde yedek ekipman / bayrak, yangın söndürü, tabela mevcudiyeti
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.27.
-
- Start noktasında gözetmenlerin tur sayılarının kaydedilmesi ve yarışma direktörüne teslimi
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.28.
-
- Cezai durumların neticelendirmeye iletilmesinin hızı ve yöntemi
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.29.
-
- Yarışma derecelerinin, süratlerin ilanı ve dağıtılması. İnternetin kullanılması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.30.
-
- Geçici neticelerin ilanı
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.31.
-
- Yarışma sonlarında neticelerin ilan edilme hızı
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.32.
-
- Yarışma Direktörünün yeterliliği, deneyimi ve performansı
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.33.
-
- Yarışma Genel Sekreterinin yeterliliği, deneyimi ve performansı
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.34.
-
- Yarışma Tıbbi Sorumlusu ve ekibinin yeterliliği, deneyimi ve performansı
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.35.
-
- Yarışma Güvenlik Sorumlusunun yeterliliği, deneyimi ve performansı
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.36.
-
- Yarışma Neticelendirme ekibinin yeterliliği, deneyimi ve performansı
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.37.
-
- Yarışmacılarla İletişim Sorumlusunun/Sorumlularının yeterliliği, deneyimi ve performansı
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.38.
-
- Teknik Kontrol Sorumlusu ve ekibinin yeterliliği, deneyimi ve performansı
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.39.
-
- Basın Sorumlusu ve ekibinin yeterliliği, deneyimi ve performansı
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.40.
-
- Tüm gözetmenlerin yeterliliği ve performansı
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.41.
-
- Yarışmanın onayı ve evrak işlemlerinin asgari süre içerisinde tamamlanması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.42.
-
- Komiserler Kurulu Sekreterinin deneyimli ve organizasyon konusunda bilgili olması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.43.
-
- Yarışma Programının uygunluğu ve programa uyulması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.44.
-
- Pistin planı ve kulelerin açık tarifi
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.45.
-
- Garajlarda yangın söndürme cihazların yeterliliği ve uygunluğu
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.46.
-
- İkaz işaretlerinin belirgin şekilde gösterilmesi
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 2.
- Finiş Podyumu
- 6 değerlendirme
-
- 2.1.
-
- Seçilen yerlerin uygunluğu
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 2.2.
-
- TOSFED bayrağı, Türk Bayrağı, Bakanlık bayrağı ve sponsor bayrakları
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 2.3.
-
- Protokol ve VIP katılımı
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 2.4.
-
- Seyircilerin katılımı
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 2.5.
-
- Podyuma çıkan üç ekibe de ödül verilmesi
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 2.6.
-
- Sunucunun, gösterilerin ve sunumların kalitesi ve performansı
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.
- Dokümantasyon
- 15 değerlendirme
-
- 3.1.
-
- İçeriğin uygunluğu
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.2.
-
- Taslağın TOSFEDe belirlenen asgari süreler içerisinde gönderilmesi
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.3.
-
- Gözlemci ve Komiserlerin düzeltmelerinin uygulanması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.4.
-
- Görsellik, anlaşılırlık ve baskı kalitesi
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.5.
-
- Yarışma web sitesinde zamanında yayınlanması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.6.
-
- Kayıt Formu
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.7.
-
- Kayıt Listesi ve Start Listesi
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.8.
-
- Ayak ve podyum sıralaması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.9.
-
- Bültenler
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.10.
-
- Komiserler Kurulunun gündemi, tutanağı ve kararları
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.11.
-
- Görselliği, kalitesi ve renklerle gruplandırılması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.12.
-
- Tüm girişlere kartların tanımlarının ve sınırlamalarının yer alması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.13.
-
- Gözetmenlere ve güvenlik görevlilerine ibraz ve kontrol edilmesi
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.14.
-
- İçerik
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.15.
-
- Baskı kalitesi ve dağıtımı
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 4.
- Güvenlik
- 15 değerlendirme
-
- 4.1.
-
- Ambulanslar (konum, ekipman, sağlık ekibi)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 4.2.
-
- Yarışma öncesi seyircilerin bilgilendirilmesi
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 4.3.
-
- "Seyirci Giremez" tabelası kullanılması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 4.4.
-
- Seyirci Alanlarının işaretlenmesi, güvenlik tedbirlerinin alınması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 4.5.
-
- Yeterli sayıda Güvenlik kullanılması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 4.6.
-
- Seyirciler için kılavuz ve yönlendirmelerin yapılması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 4.7.
-
- Görevli yeleklerinin standart renklerde ve pozisyonlarda kullanımı
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 4.8.
-
- Gözetmenlerin hava koşullarında korunması için olanaklar
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 4.9.
-
- Derecelendirme için kullanılan ekipmanların fiziksel korunması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 4.10.
-
- Standartlara uygun tabelaların kullanılması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 4.11.
-
- Güvenlik araçlarının start alanında hızlı hareket edebilecek şekilde konumlandırılması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 4.12.
-
- Yarışma direktörünün, telsiz noktaları ve gözetmen noktalarıyla sürekli iletişimi
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 4.13.
-
- Yarış Kontrol ile müdahale araçları arasındaki iletişim
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 4.14.
-
- Yarış kontrol ile Gözlemci, Komiserler arası iletişim
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 4.15.
-
- Yarış kontrol ile Güvenlik sorumlusu, neticelerin iletişimi
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 5.
- Medya
- 11 değerlendirme
-
- 5.1.
-
- Medya merkezin ebadı, konumu ve uygunluğu
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 5.2.
-
- Medya akreditasyon süreci
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 5.3.
-
- Medya merkezinde teknik destekler ve olanaklar
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 5.4.
-
- Medya merkezinin çalışma saatlerinin uygunluğu
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 5.5.
-
- Medya araçları için otopark
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 5.6.
-
- Görevlilerin bilgisi ve yeterliliği
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 5.7.
-
- Yaka kartları ve yeleklerin uygunluğu
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 5.8.
-
- Yarışma öncesi bilgilendirilmesi
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 5.9.
-
- Yarış süresince içerik hakkında bilgilendirilmeleri
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 5.10.
-
- İnternetin iletişim aracı olarak kullanılması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 5.11.
-
- Pist içerisindeki medya mensuplarının genel davranışları
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 6.
- Teknik Kontrol
- 20 değerlendirme
-
- 6.1.
-
- Teknik Kontrol alanının uygunluğu
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 6.2.
-
- Çalışma şartlarının ve gerekli ekipmanların yeterliliği (tartı)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 6.3.
-
- Zaman çizelgesine uygun müddetlerde kontrolün yapılması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 6.4.
-
- Teknik Kontrol görevlilerinin yeterliliği ve sayısı
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 6.5.
-
- Tüm kontrollerin gerçekleştirilebilmesi için yeterli zamanın sağlanması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 6.6.
-
- Aynı anda birden fazla aracın kontrol edilebilmesi sağlayacak bir akışın olması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 6.7.
-
- Güvenliği alınmış ve kontrollü bir bölge yaratılması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 6.8.
-
- Medya için ayrı bir izleme alanı oluşturulması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 6.9.
-
- Lastik işaretleme alanının olması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 6.10.
-
- Gecikmeyi önlemek için yeterli sayıda görevli olması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 6.11.
-
- Lastik işaret kontrol alanının Pit alanına girişinde konumlandırılmış olması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 6.12.
-
- Gecikmeyi önlemek için yeterli sayıda görevli olması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 6.13.
-
- Standartlara uygun tabelaların kullanılması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 6.14.
-
- Pit yada Padok alanın içerisinde konumlandırılmış olması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 6.15.
-
- Güvenliği alınmış ve kontrollü bir bölge yaratılması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 6.16.
-
- Yarışmacıların girişlerinin ve çıkışlarının kontrol edilmesi
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 6.17.
-
- Uygun konumlandırılması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 6.18.
-
- Kontrolleri tamamlanması için yeterli zamanın ayrılmış olması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 6.19.
-
- Çalışma şartlarının ve gerekli ekipmanların yeterliliği (lift, tartı)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 6.20.
-
- Güvenliği alınmış ve kontrollü bir geçiş sağlanması
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- GENEL GÖZLEMLER
- 1. Neticelendirme sistemi oldukça büyük problem ve kaos yaratmıştır. Hem program gecikmiş, hem de her iki gün de hem sürücüler / yarışmacılar / takımlar, hem de görevliler stres yaşamışlar ve ilave çabalar sarf etmek durumunda kalmışlardır. Uşak özelinde konunun kronikleştiği de yapılan görüşmelerden anlaşılmaktadır. Transponder sayısı sürücü sayısından az gelmiş, sistem belki alt yapıdaki kablolamadan, belki başka bir nedenden dolayı sürekli parazit üretmiş, transponderların şarj sorunu oluşmuştur. Salı günü sürücü sayısı belli olduktan sonra hızla bu konuya eğilerek çözülmesi ve defalarca test edilmesi gerekirdi. Yeterli özenin gösterildiğini düşünmüyorum. 2. Cumartesi sabahı pisti gezdiğimizde yer yer lastik bariyerlerde, run-off çizgisine yakın direklerin bulunduğu yerlerde, yine run-off çizgisine yakın yerlerde oluşan çukurları farkederek önlem alınmasını istedik. Cumartesi sabahı programın başlayacağı saatte, bu girişimlerin yeni yapılması uygun değildir. 3. Cumartesi sabahı henüz grid çizgileri, sarı ve kırmızı çizgiler mevcut değildi. Yarışma direktörü ve pist görevlilerince sprey boya ile cumartesi sabahında çizilmiştir. Tabii olarak da standartların oldukça altında ve sadece bu hafta sonunu kurtaracak şekilde, "olduğu kadar" ölçüsüyle yapılmıştır. 4. Kısa bir start düzlüğü mevcut, sürücüler düzlüğe rampa inerek geliyorlar, viraj çıkışında ise yaklaşık 30-40 metre içinde sarı çizgiye ulaşıyorlar. Starterin anlatılan durumda zeminde durarak verdiği startlarda ne hızı, ne de pozisyonları takdir etmesi mümkün değildir. FIA, karting pistleri için 5 metre yüksekliğinde bir platformu zorunlu kılıyor. Starterin üzerine çıkarak start vereceği bir yükseklik mevcut değildi, bu da startların sorunlu doğmasına neden olmuştur. Bu noktada önlem alınmadıkça pistte iyi organize edilmiş startlar verilebileceğini düşünmüyorum. 5. Genel olarak lastik bariyerlerin kompozisyonunun ve kalitesinin gözden geçirilmesi gerekiyor. Yer yer çok ciddi boyutta olmasa da var olankot farklarının (belki kerblerle giderilebilir) olduğu yerlere bakılması tavsiye edilir. Tekrar yarışma yapılmadan önce güvenlik boyutunun genel olarak ele alınması tavsiye edilir. 6. Bütün halinde yarışı ele aldığımızda iyi bir yarış yapma hevesiyle organize edilmediği düşüncesi oluşmuştur. Gerçekten büyük emek ve iyi niyetin mevcut olduğuna dair bir şüphe yok, ancak ortaya çıkan sonuca odaklanırsak sonraki organizasyonun planlamasını buradan çıkan dersleri göz önünde bulundurarak yapmak gerekecektir.
-
- Bu Yarışmanın En Dikkat Çekici Üç Olumlu Yönü Nedir?
-
- 1.)
-
- 2.)
-
- 3.)
-
- Gelecek Yıl İyileştirilmesi Gereken Üç Husus Nedir?
-
- 1.)
-
- 2.)
-
- 3.)
-
- OLAYLAR - KAZALAR
- Aşağıya kaza durumuyla ilgili açıklamalarınızı ve ilgili tüm belgeleri ekleyin (tıbbi raporlar, direktör raporları, fotoğraflar, çizimler, vb.)
- N/A
- STANDART ÜSTÜ
- Aşağıda belirtilenler normal beklentilerden daha iyi, olağanüstü yüksek düzeydeydi.
-
- Konu
- Açıklama
-
- Protokol katılımı
- Protokol katılımı gerçekten üst düzeydeydi, diğer illerimizde de umuyoruz bu seviyede protokol katılımı olur.
-
- Güvenlik görevlileri
- Güvenlik görevlisi bulundurulması ve teknik kontrol alanının girişlerinin sınırlandırılması iyi bir uygulamaydı.
- STANDART ALTI VEYA KABUL EDİLEMEZ
- Aşağıda belirtilenler standart altı veya kabul edilemez düzeydeydi, iyileştirilmesi gerekiyor.
-
- Konu
- Açıklama
-
- Çizgiler (Grid, koridor, sarı ve kırmızı)
- Çizgiler startın olacağı gün sprey boya ile yenilenmiştir. Hepsinin elden geçmesi gerekiyor.
-
- Start organizasyonu
- Startların kalitesinin artırılması gerekiyor.
-
- Neticelendirme
- Neticelendirme sisteminin hatasız çalışacak duruma getirilmesi gerekiyor.
-
- Lastik Bariyer
- Bariyerlerin kompozisyonu, kalitesi ve güvenlik önlemlerinin baştan gözden geçirilmesi lazım.
-
- Yarışma Doktoru
- Yarışmacılardan yarışma doktoru ataması yapılmamalıdır.
- YARIŞA AİT FOTOĞRAFLAR