• 2024
    • RALLI ÇEVRE DELEGE RAPORU
    • Yarışmanın Adı
    • Petrol Ofisi Maxima 2024-Türkiye Ralli Şampiyonası-3 Bodrum Rallisi
    • Şehir
    • Muğla
    • Tarih
    • 27 Nisan 2024
    • Yarışma
      • Türkiye Ulusal Ralli Şampiyonası
      • Türkiye Historic Ralli Şampiyonası
      • TOSFED Ralli Kupası
    • Organizatör Kulüp
    • Karya Otomobil Spor Kulübü (KAROSK)
    • Adres
    • Bahçelievler Mah. Gümüşlük Cad. 7168 Sok. 2. Blok No:1 Bodrum / Muğla
    • Telefon
    • 0252 382 82 75
    • E-Mail
    • karoskbodrum@gmail.com
    • Yetkili Delege
    • Bilge YÜCE
    • E-Mail
    • bilgeyuce@tosfed.org.tr
    • Rapor Tarihi
    • 23 Temmuz 2024 15:08
    • Organizasyon Puanı:
    • 071.00/150,0

RESMİ GÖREVLİLER

    • Yarışma Direktörü
    • Afşin BAYDAR
    • TOSFED Spor Komiserleri Başkanı
    • Uğur MÜLDÜR
    • TOSFED Spor Komiseri
    • Cemhan YAVUZERLER
    • Organizatör Kulüp Spor Komiseri
    • Hadiye NALBANT TEPEOĞLU
    • TOSFED Sportif Delegesi
    • Mahmut AYVERDI
    • TOSFED Güvenlik Delegesi
    • Mehmet TAMER
    • TOSFED Teknik Delegesi
    • Mahmut AYVERDI
    • TOSFED Medikal Delegesi
    • Osman İREZ
    • TOSFED Çevre Delegesi
    • Bilge YÜCE

DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

  • 5
  • 3
  • 2
  • 1

Tüm Gözlemci ve Delegelerin, TOSFED'in web sitesinde yayınlanmış olan TOSFED Gözlemci Kılavuzu'ndaki yönergeleri dikkate alarak formu doldurması gerekmektedir.

Gözlemciler, verilen cevapları ve yapılan değerlendirmeleri genişletmek amacıyla daha fazla yorum ve açıklama yapmaya teşvik edilir.

5 - STANDART ÜSTÜ

İstisnai derecede yüksek seviye, normal gereksinim ve beklentilerden daha iyi olan durumlar; yalnızca övgüye değer bir çabanın gösterildiği istisnai durumlarda verilecektir.

► YORUM YAPILMASI ZORUNLU

3 - STANDARDA UYGUN

Bu, tüm yarışmalarda yapılması gereken, beklenen kalite seviyesini temsil eder. Gereksinimler listesine mutlak şekilde uygunluk gösteren bir standardı temsil eder. Bu not, "özel" bir değerlendirmenin mümkün olmadığı durumlarda verilebilir.

► YORUM YAPILMASI ÖNERİLİR

2 - STANDART ALTI

Gerekli standarda uymak için iyileştirmeye ihtiyaç olduğunu ve büyük bir çaba gösterilmesi gerektiğini gösterir.

► YORUM + İYİLEŞTİRME PLANI + FOTOĞRAF ZORUNLU

1 - KABUL EDİLEMEZ

Bu değerlendirme, bir sonraki yarıştan önce iyileştirme yapılması gereken bir seviyeyi gösterir. Daha önce Standart Altı olarak değerlendirilmiş olabilir. Bu not yalnızca istisnai durumlarda verilmeli ve yarış sırasında veya yarış sonunda organizatörle tartışılmalıdır.

► YORUM + İYİLEŞTİRME PLANI + FOTOĞRAF ZORUNLU

    • Sıra
    • Konu
    • Toplam Puan
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • 1.
    • Genel Organizasyon (4)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • 2.
    • Eğitim (3)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • 3.
    • Enerji Kullanımını Azaltmak (4)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • 4.
    • Su Kaynakları ve Bio çeşitlilik (5)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • 5.
    • Atık Yönetimi (7)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • 6.
    • Ulaşım (3)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • 7.
    • Tedarikçiler (5)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • 8.
    • Çevre Bilinçli Eylem (7)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • Genel Toplam
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • Katsayı: 1,0
    • Max Puan: 150,0
    • 1.
    • Genel Organizasyon
    • 4 değerlendirme
    • 1.1.
      • Etapların belirlenmesi ve rallinin hazırlık aşamasından organizasyonun sonuna kadar yapılan tüm çalışmalarda bölgenin ekolojik dengesinin ve çevresel yaşam döngüsünün gözetilmesi
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.2.
      • “Çevre bilinçli eylem” standartlarının uygulanmasında işbirlikçi olunması ve kulüp tarafından konu ile ilgili bir çevre projesi sunulması
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.3.
      • Organizasyonda çevresel faydaları artırmaya yönelik aksiyonların tüm röportajlarda, tanıtım mecralarında, basın bülteni, sosyal medya ve iletişim kanallarında paylaşılması yoluyla duyurulması
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.4.
      • Yazılı ve görsel iletişim/etkileşim raporunun sunulması..(bölgesel ve/veya ulusal)
      • ((Yazılı ve Görsel))
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.
    • Eğitim
    • 3 değerlendirme
    • 2.1.
      • Görevlilere çevre bilinci ve sporda Çevresel sürdürülebilirlik konulu eğitim vermek
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.2.
      • Organizasyon kapsamında toplumsal farkındalık yaratacak etkinlikler düzenleyerek (Sporcular, takımlar, gözetmenleri kapsayan vs.) çevresel bilinci güçlendirmek
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.3.
      • Özel & kamu kurumlarıyla çevre konulu iş birliği oluşturmak ve sosyal sorumluluk projeleri düzenlemek
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.
    • Enerji Kullanımını Azaltmak
    • 4 değerlendirme
    • 3.1.
      • Elektrik/klima/jeneratör kullanımını en aza indirmek (kullanım saatleri ve kurallarını belirlemek)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.2.
      • Jeneratör çalışma koşullarını minimize etmek
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.3.
      • Kullanılmayan alanlarda ışıkları, bilgisayarları vs. elektrikle çalışan cihazları kapalı tutmak
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.4.
      • Basılı dokümantasyon yerine dijital ortamlı çalışmak
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.
    • Su Kaynakları ve Bio çeşitlilik
    • 5 değerlendirme
    • 4.1.
      • Su sebil alanı oluşturmak ve kişilere özel mataralar önermek
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.2.
      • Hazır su şişesi kullanımı halinde üzerine isim yazarak israfı önlemek
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.3.
      • Klima kullanılan alanlarda atık suyun biriktirilip geri dönüşümünü sağlamak
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.4.
      • Araç ve yağlı parça yıkama alanları oluşturmak, biriken kirli atığın tahliyesini sağlamak
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.5.
      • Ekolojik denge & Bio çeşitlilik göz önüne alınarak toprağın ve ormanların korunmasını ve temiz bırakılmasını sağlamak
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 5.
    • Atık Yönetimi
    • 7 değerlendirme
    • 5.1.
      • Yarış merkezi, medya merkezi, servis park, takımlar, yakıt ikmal noktaları, start-finiş seremonileri, özel etapların start ve stop noktalarına plastik, kâğıt, cam, metal ayrıştırma kutuları kullanmak
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 5.2.
      • Tıbbi Atık kutuları kullanmak
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 5.3.
      • Pil Toplama kutuları kullanmak
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 5.4.
      • Atık Toplama Alanlarını tabelalar ile yönlendirmek
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 5.5.
      • Artan yemeklerin (Kürdan, peçete gibi atıklardan arındırılarak) hayvan barınaklarına gönderimini sağlamak
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 5.6.
      • Basılı malzemelerin “tarihsiz” üretilmesini sağlamak
      • ((Sonraki yıllarda yeniden kullanılabilmesi amaçlanmalıdır.))
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 5.7.
      • Kullan-at yerine, dayanıklı çevre dostu materyalleri seçmek
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 6.
    • Ulaşım
    • 3 değerlendirme
    • 6.1.
      • Yakıt tasarrufu/karbon salınımı azaltmak için saha görevlilerine koordineli çoklu ulaşım sağlamak
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 6.2.
      • Lokal üreticilerden tedarik sağlayarak bölgeyi desteklemek ve ulaşımın sebebiyet vereceği karbon salınımını engellemek
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 6.3.
      • Toplu taşıma kullanmak
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 7.
    • Tedarikçiler
    • 5 değerlendirme
    • 7.1.
      • Organizasyonda yer alan paydaşların ISO14001 standartlarına uygun olanları tercih etmek
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 7.2.
      • Yöresel ürünleri bölgedeki üreticilerden tedarik etmek
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 7.3.
      • Otellerde “Çevre Dostu” belgesi olanları tercih etmek
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 7.4.
      • Yeşil sertifikalı ürün kullanımına öncelik vermek
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 7.5.
      • Yapılan sözleşmelerde “Çevre Bilinçli” aksiyonlar almak
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 8.
    • Çevre Bilinçli Eylem
    • 7 değerlendirme
    • 8.1.
      • “Sigara İçmeyiniz”, “Çöp Toplama Noktaları”, “Pil Atık”, “Çevre Bilinçli Eylem” gibi tabelaları uygun yerlere konumlandırmak ve sahada takibini yapmak
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 8.2.
      • Etaplar, Servis Alanı ve tüm çalışma alanlarını temiz tutmak, temiz bırakmak, organizasyon sonunda tüm atıkları/malzemeleri toplamak
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 8.3.
      • Görevli, gözetmen ve sporculara çöp torbaları dağıtmak
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 8.4.
      • Özel etap start ve finişleri ile seyirci alanlarına çöp torbaları koymak
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 8.5.
      • Tüm katılımcı araçlara “Çevre Bilinçli Eylem” etiketlerinin uygulanmış olduğunu kontrol etmek
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 8.6.
      • Organizatör kulüp ve bölgedeki okul, gençlik merkezi, STK vs. iş birliğiyle farkındalık yaratacak “Çevre Bilinçli Eylem” etkinliği düzenlemek
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 8.7.
      • Genel raporun yazılı ve görsel olarak paylaşılması
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar

    • GENEL GÖZLEMLER
    • Yapılması planlanan etkinlikler gerçekleştirilseydi çevre bakımından çok daha olumlu bir yarış olabilirdi. Servis alanı yanındaki Refueling alanında Cumartesi günü ilk anda mat, tabela, görevli, itfaiye yoktu. Yakıtlar toprağa döküldü hem çevresel olarak hem de güvenlik bakımından oldukça tehlikeliydi. Uyarı sonrasında kulüp yetkilileri tarafından gerekli önlemler hızlıca alındı ve durum düzeltildi. Çevre sorumlusu kendi alanında yetkin etkili bir kişiydi ancak yarış ve yapılması gerekenlerle ilgili bir bilgi sahibi değildi. Kulüp görevlileri çevre sorumlusu görevlerini yerine getirdi ancak her konu ile ilgili farklı kişilerle durumu yönetmek çok etkin değildi. Start tagında çevre mottosu vardı ancak bayrak tag yanında değil uzakta ve fotoğraflarda pek görünür bir yerde değildi. Ödül töreninde bayrak yoktu.
    • Bu Yarışmanın En Dikkat Çekici Üç Olumlu Yönü Nedir?
      • 1.)
      • Servis alanında belediye ile koordinasyon ve çalışmalar oldukça iyiydi. Servis alanını sorumlusu oldukça destek oldu ve özverili çalıştı
      • 2.)
      • Yapılan uyarılar hızlıca düzeltildi ve yarışın akışında devamlılığı sağlandı
      • 3.)
      • Etaplarda gözetmen, etap sorumluları ve jandarma ekipleri tarafından çevre temizliği yapıldı.
    • Gelecek Yıl İyileştirilmesi Gereken Üç Husus Nedir?
      • 1.)
      • Sorumlu seçilirken ekibi tanıyan, yapılacaklar konusunda bilgi sahibi, çevre konusunda projeler yürütebilecek bir görevlinin tercih edilmesi
      • 2.)
      • Kullanılacak malzemelerin önceden temini ve kontrolünün sağlanması
      • 3.)
      • Yapılması planlanan projeler konusunda yarış öncesinden aksiyon alınması
    • OLAYLAR - KAZALAR
    • Aşağıya kaza durumuyla ilgili açıklamalarınızı ve ilgili tüm belgeleri ekleyin (tıbbi raporlar, direktör raporları, fotoğraflar, çizimler, vb.)

  • STANDART ÜSTÜ
  • Aşağıda belirtilenler normal beklentilerden daha iyi, olağanüstü yüksek düzeydeydi.
    • Konu
    • Açıklama

  • STANDART ALTI VEYA KABUL EDİLEMEZ
  • Aşağıda belirtilenler standart altı veya kabul edilemez düzeydeydi, iyileştirilmesi gerekiyor.
    • Konu
    • Açıklama