• 2024
    • RALLI GÜVENLIK DELEGE RAPORU
    • Yarışmanın Adı
    • Petrol Ofisi Maxima 2024-Türkiye Ralli Şampiyonası-4 Yeşil Bursa Rallisi
    • Şehir
    • Bursa
    • Tarih
    • 17 Mayıs 2024
    • Yarışma
      • Türkiye Ulusal Ralli Şampiyonası
      • Türkiye Historic Ralli Şampiyonası
      • TOSFED Ralli Kupası
    • Organizatör Kulüp
    • Bursa Otomobil Sporları Spor Kulübü (BOSSEK)
    • Adres
    • Dumlıupınar Mah. Zeybek Sok. Point Lıre 101 No:2 İç Kapı No:97 Nilüfer / Bursa
    • Telefon
    • 0541 212 97 89
    • E-Mail
    • bilgi@bossek.org.tr
    • Yetkili Delege
    • Mahmut AYVERDI
    • E-Mail
    • mahmut@tosfed.org.tr
    • Rapor Tarihi
    • 29 Temmuz 2024 15:55
    • Organizasyon Puanı:
    • 156.00/270,0

RESMİ GÖREVLİLER

    • Yarışma Direktörü
    • Cemhan YAVUZERLER
    • TOSFED Spor Komiserleri Başkanı
    • Uğur MÜLDÜR
    • TOSFED Spor Komiseri
    • İlyas KAYA
    • Organizatör Kulüp Spor Komiseri
    • Kenan SEFERLER
    • TOSFED Sportif Delegesi
    • Mahmut AYVERDI
    • TOSFED Güvenlik Delegesi
    • Mehmet TAMER
    • TOSFED Teknik Delegesi
    • Mahmut AYVERDI
    • TOSFED Medikal Delegesi
    • Osman İREZ
    • TOSFED Çevre Delegesi
    • Bilge YÜCE

DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

  • 5
  • 3
  • 2
  • 1

Tüm Gözlemci ve Delegelerin, TOSFED'in web sitesinde yayınlanmış olan TOSFED Gözlemci Kılavuzu'ndaki yönergeleri dikkate alarak formu doldurması gerekmektedir.

Gözlemciler, verilen cevapları ve yapılan değerlendirmeleri genişletmek amacıyla daha fazla yorum ve açıklama yapmaya teşvik edilir.

5 - STANDART ÜSTÜ

İstisnai derecede yüksek seviye, normal gereksinim ve beklentilerden daha iyi olan durumlar; yalnızca övgüye değer bir çabanın gösterildiği istisnai durumlarda verilecektir.

► YORUM YAPILMASI ZORUNLU

3 - STANDARDA UYGUN

Bu, tüm yarışmalarda yapılması gereken, beklenen kalite seviyesini temsil eder. Gereksinimler listesine mutlak şekilde uygunluk gösteren bir standardı temsil eder. Bu not, "özel" bir değerlendirmenin mümkün olmadığı durumlarda verilebilir.

► YORUM YAPILMASI ÖNERİLİR

2 - STANDART ALTI

Gerekli standarda uymak için iyileştirmeye ihtiyaç olduğunu ve büyük bir çaba gösterilmesi gerektiğini gösterir.

► YORUM + İYİLEŞTİRME PLANI + FOTOĞRAF ZORUNLU

1 - KABUL EDİLEMEZ

Bu değerlendirme, bir sonraki yarıştan önce iyileştirme yapılması gereken bir seviyeyi gösterir. Daha önce Standart Altı olarak değerlendirilmiş olabilir. Bu not yalnızca istisnai durumlarda verilmeli ve yarış sırasında veya yarış sonunda organizatörle tartışılmalıdır.

► YORUM + İYİLEŞTİRME PLANI + FOTOĞRAF ZORUNLU

    • Sıra
    • Konu
    • Toplam Puan
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • 1.
    • Dökümantasyon (5)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • 2.
    • Güzergah (15)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • 3.
    • Güvenlik Ekibi ve Ekipmanlar (11)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • 4.
    • Seyirci Güvenliği (5)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • Genel Toplam
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • Katsayı: 1,5
    • Max Puan: 270,0
    • 1.
    • Dökümantasyon
    • 5 değerlendirme
    • 1.1.
      • Güvenlik denetimi (gerekiyorsa), yeni etaplar
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.2.
      • Güvenlik Planı
      • (Ralli Güvenlik Kılavuzunun gerektirdiği şartlar ile uyumlu mu: Güvenlik araçlarının çizelgesi, kaçış yolları, sektör numaraları ve konumları, acil durum talimatları, güvenlik yol notu, vb.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.3.
      • Yol Notu
      • (İçeriği, yön okları (laleler), haritalar, alternatif yollar (ER) Kaçış güzergâhının doğruluğu ve Tabelalar,)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.4.
      • Program
      • (Sunumu, içeriği, seyirci güvenliği koşulları Seyirci alanlarının detayları ve açıklamaları)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.5.
      • Diğer belgeler, güzergâh, haritalar, yerleşim planı vb.
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.
    • Güzergah
    • 15 değerlendirme
    • 2.1.
      • Yol Keşfi
      • (Programın yeterliliği, gözetmenlerin niteliği, kural dışı yapılan yol keşiflerinin kontrolü, SOS telsiz güvenlik noktalarının işaretlenmesi, programın uygulanabilir olması, hız kontrol cihazı taşıyan araçların bülteni)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.2.
      • Deneme Sürüşü (shakedown)
      • (Servis Alanı’na yakınlığı, parkurun güzergahı, uzunluğu, servis alanı, ÖE’nin normal şartlarda koşulması (0 numaralı araç, süpürücü), güvenlik prosedürlerinin eksiksiz olması)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.3.
      • Güvenlik Planı
      • (Güvenlik Planının bölgede uygulanması, kaçış yollarının temizlenmiş olması, şeritlerin çekilmiş olması, güvenlik görevlilerinin konumlandırılmış olması, tüm ara yolların fiziken kapatılmış ve korunuyor olması, geçitlerin kilitlenmiş olması vb.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.4.
      • ZK, Start & Finiş
      • (Çadırların bulunması, gözetmenlerin korunması, ZKlardan uzakta bulunan halka açık yollar, halkın kullanımı için çit bariyer veya jüt, alan yeterliliği, işaret levhalarının doğru mesafelerde olması, acil durum araçlarının erişim imkânı)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.5.
      • Etaplardaki spor mücadelesi
      • (Yarışmacılara ve seyircilerin ilgisine yönelik, ortalama hızlardaki mücadelelerin yapılması)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.6.
      • Seyirci Özel Etabı (SSS) varsa
      • (Formatı, güvenliği, seyircilerin ilgisi vb.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.7.
      • Şikanlar ve yapay atlama yerleri (varsa)
      • (Ralli Güvenlik Kılavuzuna uygunluğu)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.8.
      • Etaptaki İşaretlemelerin Genel Düzeni
      • (Oklar, çizgi şeritleri ve bunların görünürlükleri)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.9.
      • Telsiz noktaları
      • (İşaretlemeler, kırmızı bayrakların mevcut olması, yeterli sayıda personel bulunması)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.10.
      • Yarışmacı Güvenliği
      • (Tehlikeli Noktaların Korunması: Bariyerlerin uç kısımları ve örtüşen kısımları, köprüler, direkler, ağaçlar vb.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.11.
      • Giriş ve kaçış yollarının kontrolü
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.12.
      • Etap İptalleri
      • (Güvenlik veya diğer nedenlerden kaynaklanan durumlar)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.13.
      • Yol/Pist yüzeyi
      • (Önceki yıla kıyasla durumu ve kalitesi, turlar arasındaki denge ve değişimi, vb.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.14.
      • Medya
      • (Güvenlik konusundaki duyarlılıkları, medya sorumlusunun gösterdiği iş birliği, genel davranış biçimleri, brifing, vs.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.15.
      • Yakıt ikmal
      • (Belirlenmiş olan alan, yakıt ikmal bölgeleri, tedarikçi, vb. - Güvenliğe gösterilen hassasiyet, yangın söndürücüler, itfaiyeciler, vb.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.
    • Güvenlik Ekibi ve Ekipmanlar
    • 11 değerlendirme
    • 3.1.
      • Güvenlik Sorumlusu
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.2.
      • Yetkililer arasındaki irtibat ve iletişim
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.3.
      • Güvenlik Araçları ve 0 numaralı araç ekibi
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.4.
      • Gözetmenlerin sayısı, işaretleri ve davranışları
      • (İşaret dili vb.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.5.
      • Güvenlik toplantısı / Güvenlik araçları brifingi
      • (Öncü araç çizelgesinin uygunluğu, zaman çizelgesi, katılımcılar, içerik)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.6.
      • Güvenlik Hizmetleri / Polis / Jandarma
      • (Sayı, verimlilikleri ve noktaları)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.7.
      • Güvenlik Delegesi Aracı
      • (Aracın uygunluğu, özellikleri, lastikleri, donanımının Ralli Güvenlik Kılavuzu ile uyumlu olması)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.8.
      • Güvenlik Araçları, Süpürücü ve 0 Numaralı Araç
      • (Aracın uygunluğu, özellikleri, lastikleri, donanımının Ralli Güvenlik Kılavuzu ile uyumlu olması)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.9.
      • Görevli yelekleri, sektör düdükleri ve sektör telsizleri kullanımı
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.10.
      • Telsiz Kanalları
      • (Kanal sayısı, özel güvenlik kanalı, kullanılan sistemin özellikleri (sinyal dağıtıcılar, uçak, vs.) - Diğer kanalların özellikleri (polis, ambulans, vb.))
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.11.
      • Güvenlik Takibi (elektronik veya manuel)
      • (Ürün markası, güvenilirliği, kalitesi, manuel takip ile kombinasyonu)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.
    • Seyirci Güvenliği
    • 5 değerlendirme
    • 4.1.
      • Seyirciler için bilgilendirmeler
      • (Broşürler, el ilanları, mobil uygulamalar, radyo yayınları, sosyal medya, güvenlik logosu)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.2.
      • Seyirci alanları
      • (Etkinlikler, tesisler, seyircileri bilgilendirici araçlar veya spiker)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.3.
      • Seyirci alanlarının düzeni
      • (Ağlar, çitler, yön okları, bantlama, beton bariyerli sığınak bölgesi, yaya yolları)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.4.
      • Güvenlik, Gözetmeler
      • (Kalabalığı kontrol eden görevlilerin verimliliği ve sayısı)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.5.
      • Ayrılmış alanlara halkın gösterdiği hassasiyet
      • (Gözetlenemeyen seyircilerin, yedek gözetmen ekibinin, araçların yönetimi)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar

    • GENEL GÖZLEMLER
    • Bu Yarışmanın En Dikkat Çekici Üç Olumlu Yönü Nedir?
      • 1.)
      • Zaten yıllardır oturmuş bir kadrosu olan BOSSEK ekibi bu yarışa çok daha iyi hazırlanmış, Güvenlik konusunda neredeyse tüm noktalarda yeterince görevli mevcuttu.
      • 2.)
      • Güvenlik araçları bu sene daha iyi kondisyonda ve donanımdaydı.
      • 3.)
      • Her yıl olduğu gibi Bursa seyircisi, bu yıl 2024 Yeşil Bursa Rallisine oldukça ilgiliydi ve kalabalık bir seyirci kitlesi tarafından takip edildi. Yarışma Direktörü ve Ekibini Güvenlik konusundaki hassasiyetlerinden dolayı kutlarım.
    • Gelecek Yıl İyileştirilmesi Gereken Üç Husus Nedir?
      • 1.)
      • Asfalt olarak geçilen Etaplarda ilk geçişte Araçların kesmesi sonucu 2. Geçişte toprak ve Mıcır asfaltın üzerine çıktı bu da yarışmacılara zor anlar yaşattı, Kesilecek olan geniş virajlara önlem alınmasını tavsiye ederim.
      • 2.)
      • Yarış Merkezinde Elekronik Takip ve Bingo ile takip edilen Yarışçının yol dışı olduğu 25 dakikadan sonra farkedilmesi Ralli Merkez Görevlilerinin hatasıdır. Kesinlikle hemen Müdahale edilmesi gerekirdi.
      • 3.)
    • OLAYLAR - KAZALAR
    • Aşağıya kaza durumuyla ilgili açıklamalarınızı ve ilgili tüm belgeleri ekleyin (tıbbi raporlar, direktör raporları, fotoğraflar, çizimler, vb.)
    • Muhtelif Kazalar mevcuttu , 1 Yarışmacı ve Co Pilotu tedbir amaçlı hastahaneye sevk edildi herhangi bir problem yaşanmadı.

  • STANDART ÜSTÜ
  • Aşağıda belirtilenler normal beklentilerden daha iyi, olağanüstü yüksek düzeydeydi.
    • Konu
    • Açıklama

  • STANDART ALTI VEYA KABUL EDİLEMEZ
  • Aşağıda belirtilenler standart altı veya kabul edilemez düzeydeydi, iyileştirilmesi gerekiyor.
    • Konu
    • Açıklama
    • ZEMİN
    • Asfalt Yaması yapılması gereken noktalar var.
    • DİREKTÖR
    • Yol Dışı olan aracın 25 dk sonra fark edilerek aranması kesinlikle kabul edilemez bir durum GPS çekmediği noktada Bingo ile takibi yapılıp, Finiş gören araçlara sorulması gerekiyorsa derhal etabın durdurulması gerekirdi.