-
- 2024
- RALLI GÜVENLIK DELEGE RAPORU
-
- Yarışmanın Adı
- Petrol Ofisi Maxima 2024-Türkiye Ralli Şampiyonası-5 ESOK Rallisi
-
- Şehir
- Eskişehir
-
- Tarih
- 13 Eylül 2024
-
- Yarışma
-
- Türkiye Ulusal Ralli Şampiyonası
- Türkiye Historic Ralli Şampiyonası
- TOSFED Ralli Kupası
-
- Organizatör Kulüp
- Eskişehir Otomobil Sporları Kulübü (ESOK)
-
- Adres
- Sanayi Çarşısı Kalenderler Sok. No:13 ESKİŞEHİR
-
- Telefon
- 0532 272 80 58
-
- esok@esok.org.tr
-
- Yetkili Delege
- Mahmut AYVERDI
-
- mahmut@tosfed.org.tr
-
- Rapor Tarihi
- 28 Aralık 2024 13:34
-
- Organizasyon Puanı:
- 151.50/270,0
RESMİ GÖREVLİLER
-
- Yarışma Direktörü
- Serdar YAĞIZ
-
- TOSFED Spor Komiserleri Başkanı
- .
-
- TOSFED Spor Komiseri
- .
-
- Organizatör Kulüp Spor Komiseri
- Gökhan ELBİR
-
- TOSFED Sportif Delegesi
- Mahmut AYVERDI
-
- TOSFED Güvenlik Delegesi
- Mehmet TAMER
-
- TOSFED Teknik Delegesi
- Mahmut AYVERDI
-
- TOSFED Medikal Delegesi
- Osman İREZ
-
- TOSFED Çevre Delegesi
- Bilge YÜCE
DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ
- 5
- 3
- 2
- 1
Tüm Gözlemci ve Delegelerin, TOSFED'in web sitesinde yayınlanmış olan TOSFED Gözlemci Kılavuzu'ndaki yönergeleri dikkate alarak formu doldurması gerekmektedir.
Gözlemciler, verilen cevapları ve yapılan değerlendirmeleri genişletmek amacıyla daha fazla yorum ve açıklama yapmaya teşvik edilir.
5 - STANDART ÜSTÜ
İstisnai derecede yüksek seviye, normal gereksinim ve beklentilerden daha iyi olan durumlar; yalnızca övgüye değer bir çabanın gösterildiği istisnai durumlarda verilecektir.
► YORUM YAPILMASI ZORUNLU
3 - STANDARDA UYGUN
Bu, tüm yarışmalarda yapılması gereken, beklenen kalite seviyesini temsil eder. Gereksinimler listesine mutlak şekilde uygunluk gösteren bir standardı temsil eder. Bu not, "özel" bir değerlendirmenin mümkün olmadığı durumlarda verilebilir.
► YORUM YAPILMASI ÖNERİLİR
2 - STANDART ALTI
Gerekli standarda uymak için iyileştirmeye ihtiyaç olduğunu ve büyük bir çaba gösterilmesi gerektiğini gösterir.
► YORUM + İYİLEŞTİRME PLANI + FOTOĞRAF ZORUNLU
1 - KABUL EDİLEMEZ
Bu değerlendirme, bir sonraki yarıştan önce iyileştirme yapılması gereken bir seviyeyi gösterir. Daha önce Standart Altı olarak değerlendirilmiş olabilir. Bu not yalnızca istisnai durumlarda verilmeli ve yarış sırasında veya yarış sonunda organizatörle tartışılmalıdır.
► YORUM + İYİLEŞTİRME PLANI + FOTOĞRAF ZORUNLU
-
- Sıra
- Konu
- Toplam Puan
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- 1.
- Dökümantasyon (5)
- 0
-
- 0
- 0
- 0
- 0
-
- 2.
- Güzergah (15)
- 0
-
- 0
- 0
- 0
- 0
-
- 3.
- Güvenlik Ekibi ve Ekipmanlar (11)
- 0
-
- 0
- 0
- 0
- 0
-
- 4.
- Seyirci Güvenliği (5)
- 0
-
- 0
- 0
- 0
- 0
-
- Genel Toplam
- 0
-
- 0
- 0
- 0
- 0
-
- Katsayı: 1,5
- Max Puan: 270,0
-
- 1.
- Dökümantasyon
- 5 değerlendirme
-
- 1.1.
-
- Güvenlik denetimi (gerekiyorsa), yeni etaplar
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.2.
-
- Güvenlik Planı
- (Ralli Güvenlik Kılavuzunun gerektirdiği şartlar ile uyumlu mu: Güvenlik araçlarının çizelgesi, kaçış yolları, sektör numaraları ve konumları, acil durum talimatları, güvenlik yol notu, vb.)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.3.
-
- Yol Notu
- (İçeriği, yön okları (laleler), haritalar, alternatif yollar (ER) Kaçış güzergâhının doğruluğu ve Tabelalar,)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.4.
-
- Program
- (Sunumu, içeriği, seyirci güvenliği koşulları Seyirci alanlarının detayları ve açıklamaları)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 1.5.
-
- Diğer belgeler, güzergâh, haritalar, yerleşim planı vb.
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 2.
- Güzergah
- 15 değerlendirme
-
- 2.1.
-
- Yol Keşfi
- (Programın yeterliliği, gözetmenlerin niteliği, kural dışı yapılan yol keşiflerinin kontrolü, SOS telsiz güvenlik noktalarının işaretlenmesi, programın uygulanabilir olması, hız kontrol cihazı taşıyan araçların bülteni)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 2.2.
-
- Deneme Sürüşü (shakedown)
- (Servis Alanı’na yakınlığı, parkurun güzergahı, uzunluğu, servis alanı, ÖE’nin normal şartlarda koşulması (0 numaralı araç, süpürücü), güvenlik prosedürlerinin eksiksiz olması)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 2.3.
-
- Güvenlik Planı
- (Güvenlik Planının bölgede uygulanması, kaçış yollarının temizlenmiş olması, şeritlerin çekilmiş olması, güvenlik görevlilerinin konumlandırılmış olması, tüm ara yolların fiziken kapatılmış ve korunuyor olması, geçitlerin kilitlenmiş olması vb.)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 2.4.
-
- ZK, Start & Finiş
- (Çadırların bulunması, gözetmenlerin korunması, ZKlardan uzakta bulunan halka açık yollar, halkın kullanımı için çit bariyer veya jüt, alan yeterliliği, işaret levhalarının doğru mesafelerde olması, acil durum araçlarının erişim imkânı)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 2.5.
-
- Etaplardaki spor mücadelesi
- (Yarışmacılara ve seyircilerin ilgisine yönelik, ortalama hızlardaki mücadelelerin yapılması)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 2.6.
-
- Seyirci Özel Etabı (SSS) varsa
- (Formatı, güvenliği, seyircilerin ilgisi vb.)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 2.7.
-
- Şikanlar ve yapay atlama yerleri (varsa)
- (Ralli Güvenlik Kılavuzuna uygunluğu)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 2.8.
-
- Etaptaki İşaretlemelerin Genel Düzeni
- (Oklar, çizgi şeritleri ve bunların görünürlükleri)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 2.9.
-
- Telsiz noktaları
- (İşaretlemeler, kırmızı bayrakların mevcut olması, yeterli sayıda personel bulunması)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 2.10.
-
- Yarışmacı Güvenliği
- (Tehlikeli Noktaların Korunması: Bariyerlerin uç kısımları ve örtüşen kısımları, köprüler, direkler, ağaçlar vb.)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 2.11.
-
- Giriş ve kaçış yollarının kontrolü
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 2.12.
-
- Etap İptalleri
- (Güvenlik veya diğer nedenlerden kaynaklanan durumlar)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 2.13.
-
- Yol/Pist yüzeyi
- (Önceki yıla kıyasla durumu ve kalitesi, turlar arasındaki denge ve değişimi, vb.)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 2.14.
-
- Medya
- (Güvenlik konusundaki duyarlılıkları, medya sorumlusunun gösterdiği iş birliği, genel davranış biçimleri, brifing, vs.)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 2.15.
-
- Yakıt ikmal
- (Belirlenmiş olan alan, yakıt ikmal bölgeleri, tedarikçi, vb. - Güvenliğe gösterilen hassasiyet, yangın söndürücüler, itfaiyeciler, vb.)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.
- Güvenlik Ekibi ve Ekipmanlar
- 11 değerlendirme
-
- 3.1.
-
- Güvenlik Sorumlusu
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.2.
-
- Yetkililer arasındaki irtibat ve iletişim
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.3.
-
- Güvenlik Araçları ve 0 numaralı araç ekibi
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.4.
-
- Gözetmenlerin sayısı, işaretleri ve davranışları
- (İşaret dili vb.)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.5.
-
- Güvenlik toplantısı / Güvenlik araçları brifingi
- (Öncü araç çizelgesinin uygunluğu, zaman çizelgesi, katılımcılar, içerik)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.6.
-
- Güvenlik Hizmetleri / Polis / Jandarma
- (Sayı, verimlilikleri ve noktaları)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.7.
-
- Güvenlik Delegesi Aracı
- (Aracın uygunluğu, özellikleri, lastikleri, donanımının Ralli Güvenlik Kılavuzu ile uyumlu olması)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.8.
-
- Güvenlik Araçları, Süpürücü ve 0 Numaralı Araç
- (Aracın uygunluğu, özellikleri, lastikleri, donanımının Ralli Güvenlik Kılavuzu ile uyumlu olması)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.9.
-
- Görevli yelekleri, sektör düdükleri ve sektör telsizleri kullanımı
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.10.
-
- Telsiz Kanalları
- (Kanal sayısı, özel güvenlik kanalı, kullanılan sistemin özellikleri (sinyal dağıtıcılar, uçak, vs.) - Diğer kanalların özellikleri (polis, ambulans, vb.))
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 3.11.
-
- Güvenlik Takibi (elektronik veya manuel)
- (Ürün markası, güvenilirliği, kalitesi, manuel takip ile kombinasyonu)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 4.
- Seyirci Güvenliği
- 5 değerlendirme
-
- 4.1.
-
- Seyirciler için bilgilendirmeler
- (Broşürler, el ilanları, mobil uygulamalar, radyo yayınları, sosyal medya, güvenlik logosu)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 4.2.
-
- Seyirci alanları
- (Etkinlikler, tesisler, seyircileri bilgilendirici araçlar veya spiker)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 4.3.
-
- Seyirci alanlarının düzeni
- (Ağlar, çitler, yön okları, bantlama, beton bariyerli sığınak bölgesi, yaya yolları)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 4.4.
-
- Güvenlik, Gözetmeler
- (Kalabalığı kontrol eden görevlilerin verimliliği ve sayısı)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- 4.5.
-
- Ayrılmış alanlara halkın gösterdiği hassasiyet
- (Gözetlenemeyen seyircilerin, yedek gözetmen ekibinin, araçların yönetimi)
-
- 5
- 3
- 2
- 1
-
- Notlar
-
-
-
- GENEL GÖZLEMLER
- Yarışma Direktörü Güvenlik Planında Adı yazılmayan 2. bir öncü araç onayı için Komiserlerden onay almalıydı, ani gelişen durumlar karşısında çabuk ve sağlıklı karar verilmelidir. Yine yarışma Direktörü ve Ekibi Neticelerde ki hatalar ve acele davranışlar nedeni ile Geçici Neticeleri 6-7 kez İlan Panosunda değiştirmiştir. Önümüzdeki yıl bu konulara ve FF-STOP arasındaki mesafe kontrolüne (Uygulanmasına) dikkat edilmesini tavsiye ederim.
-
- Bu Yarışmanın En Dikkat Çekici Üç Olumlu Yönü Nedir?
-
- 1.)
- İlk defa Toprak olarak yapılan Esok Rally etapları Özel Etap olarak oldukça iyiydi, ve Toprak Etap olarak heyacan vericiydi.
-
- 2.)
- Seyirci noktaları uygun yerlerde hazırlanmış.
-
- 3.)
- ER Noktaları doğru lokasyondaydı.
-
- Gelecek Yıl İyileştirilmesi Gereken Üç Husus Nedir?
-
- 1.)
- Yarışma Direktörü ve Ekibi Etaplara daha hakim olmalı, Özellikle ön hazırlık döneminde ZK-START- FF- STOP noktaları arasındaki mesafeyi Yol Keşif öncesinde kontrol ederek Etapçıların hazırlaması sırasında net yerler belirlemeli ve takip etmelidir.
-
- 2.)
- Neticelerin Programda yazan sürede zamanında açıklanması
-
- 3.)
- 2. gün Son Etap ile Toplama Giriş arasındaki İdeal zaman 30 dk. uzatılması gereksiz di, Toplama girişe birçok araç zamanından önce geldi ve 30 dk. ilave süreyi beklediler. Zaman Çizelgesindeki Ortalama hız dikkate alınmalıydı.
-
- OLAYLAR - KAZALAR
- Aşağıya kaza durumuyla ilgili açıklamalarınızı ve ilgili tüm belgeleri ekleyin (tıbbi raporlar, direktör raporları, fotoğraflar, çizimler, vb.)
- STANDART ÜSTÜ
- Aşağıda belirtilenler normal beklentilerden daha iyi, olağanüstü yüksek düzeydeydi.
-
- Konu
- Açıklama
-
- YOL KEŞİF
- Yol Keşif 1. Geçiş ile 2. Geçiş arasında Kulüp yetkilileri tarafından Yarışmacılara Öğlen yemeği verilmesi Yarışmacılar tarafından çok taktir edilmiştyir.
- STANDART ALTI VEYA KABUL EDİLEMEZ
- Aşağıda belirtilenler standart altı veya kabul edilemez düzeydeydi, iyileştirilmesi gerekiyor.
-
- Konu
- Açıklama
-
- ÖZEL ETABIN TERS YÖNDE KULLANILMASI
- 000 Etaba girdikten sonra Güvenlik Delege giriş saatinde bekletilerek S1 aracı ve Çekici aracın ters yönde Start noktasına SOS1 den sevk edilmesi son derece tehlikeli ve yanlıştır.
-
- ÖNCÜ ARAÇLAR
- Özel Etabın 20 dk. gecikmesi nedeni ile 2. bir Öncü araç Güvenlik Planında adı yazmayan birisi olamaz. Eğer başka bir öncü aracı yok ise Mutlaka Komiserlerden onay alınması gerekir.
- YARIŞA AİT FOTOĞRAFLAR