• 2024
    • BAJA GÜVENLIK RAPORU
    • Yarışmanın Adı
    • 2024 Türkiye-Baja Şampiyonası-4
    • Şehir
    • İstanbul
    • Tarih
    • 14 Aralık 2024
    • Yarışma
    • Organizatör Kulüp
    • İstanbul Offroad Spor Kulübü (İSOFF)
    • Adres
    • Telefon
    • 0850 346 28 70
    • E-Mail
    • istanbuloffroadkulubu@gmail.com
    • Yetkili Delege
    • Hakan KANAL
    • E-Mail
    • kanalhakan.hk@gmail.com
    • Rapor Tarihi
    • 31 Aralık 2024 11:49
    • Organizasyon Puanı:
    • 258.00/450,0

RESMİ GÖREVLİLER

    • Yarışma Direktörü
    • Oktay PÖHRENK
    • TOSFED Spor Komiserleri Başkanı
    • Öcal ZİLANLI
    • TOSFED Spor Komiseri
    • Önder ÖNER
    • Organizatör Kulüp Spor Komiseri
    • Melike AYTAŞ
    • TOSFED Teknik Delegesi
    • Hakan KANAL
    • TOSFED Gözlemci
    • Mahmut AYVERDI

DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

  • 5
  • 3
  • 2
  • 1

Tüm Gözlemci ve Delegelerin, TOSFED'in web sitesinde yayınlanmış olan TOSFED Gözlemci Kılavuzu'ndaki yönergeleri dikkate alarak formu doldurması gerekmektedir.

Gözlemciler, verilen cevapları ve yapılan değerlendirmeleri genişletmek amacıyla daha fazla yorum ve açıklama yapmaya teşvik edilir.

5 - STANDART ÜSTÜ

İstisnai derecede yüksek seviye, normal gereksinim ve beklentilerden daha iyi olan durumlar; yalnızca övgüye değer bir çabanın gösterildiği istisnai durumlarda verilecektir.

► YORUM YAPILMASI ZORUNLU

3 - STANDARDA UYGUN

Bu, tüm yarışmalarda yapılması gereken, beklenen kalite seviyesini temsil eder. Gereksinimler listesine mutlak şekilde uygunluk gösteren bir standardı temsil eder. Bu not, "özel" bir değerlendirmenin mümkün olmadığı durumlarda verilebilir.

► YORUM YAPILMASI ÖNERİLİR

2 - STANDART ALTI

Gerekli standarda uymak için iyileştirmeye ihtiyaç olduğunu ve büyük bir çaba gösterilmesi gerektiğini gösterir.

► YORUM + İYİLEŞTİRME PLANI + FOTOĞRAF ZORUNLU

1 - KABUL EDİLEMEZ

Bu değerlendirme, bir sonraki yarıştan önce iyileştirme yapılması gereken bir seviyeyi gösterir. Daha önce Standart Altı olarak değerlendirilmiş olabilir. Bu not yalnızca istisnai durumlarda verilmeli ve yarış sırasında veya yarış sonunda organizatörle tartışılmalıdır.

► YORUM + İYİLEŞTİRME PLANI + FOTOĞRAF ZORUNLU

    • Sıra
    • Konu
    • Toplam Puan
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • 1.
    • Dokümantasyon (20)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • 2.
    • Etaplar ve Yarışın Yapısı (23)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • 3.
    • Güvenlik (26)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • 4.
    • Güvenlik Ekibi ve Ekipmanları (14)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • 5.
    • Seyirci Güvenliği (7)
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • Genel Toplam
    • 0
      • 0
      • 0
      • 0
      • 0
    • Katsayı: 1,0
    • Max Puan: 450,0
    • 1.
    • Dokümantasyon
    • 20 değerlendirme
    • 1.1.
      • Etap Kontrollerinin ve Güvenlik denetiminin yerinde yapılması (Starttan en az 20 gün önce)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.2.
      • Güvenlik denetimi (gerekiyorsa), yeni etaplar
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.3.
      • Güvenlik Planı İçeriği ve anlaşılırlığı
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.4.
      • Öncü Araç Zaman Çizelgesi, Etap Yerleşim Planı, Telsiz Noktaları, Güvenlik Araçları Çizelgesi ( Dağılımı ve Konumları), Organizasyon Görevli Dağılımı, Sektör Konumları ,Kolluk Kuvvetleri Yerleşimi
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.5.
      • Hız Sınırı Bölgeleri, Mesafeleri ve Tolerans Noktaları
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.6.
      • Tahliye Yolları ve Planı
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.7.
      • Acil Durum Talimatları (İlk Yardım, Hastane Konumları, Yangın Söndürücü talimatlar vb.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.8.
      • Seyirci Alanları Planı ve Güvenlik Tedbirleri
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.9.
      • Doküman olarak dağıtılmış olması (Öncü Araçlar, 112, İtfaiye, AFAD, UMKE, AFAD vb.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.10.
      • Yol Notunun içeriği ve kapsamı (Çizim olması, yön okları (laleler), simgelere ve yer yön levhalarına yer verilmesi, renkler)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.11.
      • Mesafeler, Waypoint, Tahliye yolları (ER), Telsiz ve Güvenlik/Medikal Araç ve Yakıt İkmal Konumları
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.12.
      • Pusula başı kullanımı
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.13.
      • Yol Notunda yer alan bilgilerin etaplarla örtüşmesi
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.14.
      • Yarış Haritaları (Güvenlik, Normal ve Özel Etap, Tahliye Yolları, Kolluk Kuvvetleri vb.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.15.
      • Seremonik Start (bekleme, yerleşim, düzen vb.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.16.
      • Normal ve Özel Etap haritaların içeriği ve anlaşılırlığı (harita terimleri ve simgeleri)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.17.
      • Seyirici ve Medya Alanları
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.18.
      • Medya rehberi/Yol Notu
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.19.
      • Ayak ve Kısımlara ait Mesafe ve Zamanlar, Uygulanabilirlik
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 1.20.
      • Güvenlik Planı ve Yol Notundaki Güncelleme ve Değişiklikerin yayımlanması (varsa) Üst Düzey Görevli ve Yarışmacılara Bildirilmesi
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.
    • Etaplar ve Yarışın Yapısı
    • 23 değerlendirme
    • 2.1.
      • Özel Etapların kurallara uygun hazırlanması (engel, şikan vb.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.2.
      • Özel Etap uzunluklarının talimatlara uygunluğu ve ilave mesafeler planlanması
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.3.
      • Normal Etap Servis Alanı ve Özel Etaplara Mesafe, Trafik Durumu, Kolluk Kuvveti Denetimi, Yerleşim yerlerindeki ve genel hız limitleri
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.4.
      • Ortalama hızların uygunluğu
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.5.
      • Yol/Pist yüzeyi, Önceki yıla kıyasla durumu ve kalitesi, turlar arasındaki denge ve değişimi, vb.
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.6.
      • Etaplardaki spor mücadelesi, Yarışmacılara ve seyircilerin ilgisine yönelik, ortalama hızlardaki mücadelelerin yapılması
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.7.
      • Seyirci Özel Etabı (Prolog) varsa: Formatı, güvenliği, seyircilerin ilgisi vb.
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.8.
      • Start yerinin uygunluğu (Düz bir alana planlanmış olması, gözetmen noktalarının uygun yerlere planlanmış olması, Tabelaların standart uygunluğu,netliği,mesafeleri ve yerleşim şekli vs)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.9.
      • Finiş yerinin uygunluğu (FF noktasının Güvenlik açısından uygunluğu, gözetmen noktalarının uygun yerlere planlanmış olması, Tabelaların standart uygunluğu,netliği,mesafeleri ve yerleşim şekli vs)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.10.
      • ZK, Start & Finiş noktalarındandan uzakta bulunan halka açık yollar, halkın kullanımı için çit bariyer veya jüt, alan yeterliliği, acil durum araçlarının erişim imkânı
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.11.
      • Etaptaki İşaretlemelerin Genel Düzeni: Oklar, çizgi şeritleri, telsiz ve medikal araç alanları, tahliye yolları ve bunların görünürlükleri
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.12.
      • Özel Etap Tehlikeli alanların uyarı levhaları ile belirtilmesi ve yönlendirmenin yapılması
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.13.
      • Özel Etaplarda yeterli sayıda görevli bulundurulması (Etap Sorumluları, Kurtarıcı vs)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.14.
      • Etap Sorumluları, Kurtarıcı görevlilerinin belirgin yelek veya kıyafet giymesi araç etiketleri
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.15.
      • Telsiz noktaları, İşaretlemeler, kırmızı bayrakların mevcut olması, yeterli sayıda personel bulunması
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.16.
      • Giriş/Çıkış ve Tahliye Yollarının kontrolü
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.17.
      • Pasaj Kontrol Noktası (varsa) zaman, konumu ve işleyişi
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.18.
      • Hız Sınırı Bölgelerinin (varsa) uygunluğu yerleşim yeri, başlangıç ve bitiş konumları, tolerans mesafeleleri, tabelalar, GPS izleri ve işleyişi
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.19.
      • Waypoint lerin kullanımı yeterliliği, konumu ve takibi
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.20.
      • Seyirci Alanları, sayısı, konumu ve ulaşımı, alınan tedbirler, her özel etap için seyirci alanı planlaması
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.21.
      • Medya Alanlarının konumu ve ulaşımı, alınan tedbirler
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.22.
      • Yakıt İkmal Alanlarının konumu ve uygunluğu (zaman, güvenlik vb.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 2.23.
      • Etap İptalleri (Güvenlik veya diğer nedenlerden kaynaklanan durumlar)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.
    • Güvenlik
    • 26 değerlendirme
    • 3.1.
      • Güvenlik Planının yarışma boyunca genel uygulanışı
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.2.
      • Güvenlik Planında yer alan Etap içi Müdahale Planının uygulanması
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.3.
      • Yarış Merkezinde olaylara reaksiyon ve zamanlama
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.4.
      • Özel Etapların araç takip sistemi ile yarış merkezinde tam kontrolü ve yeterliliği
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.5.
      • Öncü aracın "0" ve "00" (varsa) her start öncesi zaman çizelgesine uygun olarak hazır olup olmadığı
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.6.
      • Yarış Merkezi ve Özel Etap içerindeki diğer görevlilerle koordinasyonu (telsiz iletişimi, yarış merkezini bilgilendirmeler vb.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.7.
      • Öncü araçlarının tanıtıcı etiket, ışık, siren ve sesli uyarı sistemine sahip olması, sistemin çalışırlılığı
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.8.
      • Öncü araçlarda doküman (yol notu, güvenlik planı, harita)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.9.
      • Güvenlik Planında belirtildiği gibi yerleşim planına uyulması (Kurtarıcı, Gözetmen, Sektör, Güvenlik Araçları vs)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.10.
      • Etapların içindeki kurtarıcı araçların yeterliliği ve etkinliği
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.11.
      • Yarış Merkezi ile Güvenlik ve Kurtarma araçları arasında iletişim, yönlendirme
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.12.
      • Kurtarma araçlarının anında müdahale imkanı (zamanında müdahale, etabın hızlı boşaltılması vb)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.13.
      • Ambulansın konumları, teçhizatı, medikal ve müdahale kapasitesi (Güvenlik Planında belirtildiği konumda ve sayıda vs)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.14.
      • UMKE/FIVnin konumları, teçhizatı, medikal ve müdahale kapasitesi (Güvenlik Planında belirtildiği konumda ve sayıda vs)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.15.
      • AFADın konumları, teçhizatı ve müdahale kapasitesi (Güvenlik Planında belirtildiği konumda ve sayıda vs)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.16.
      • Yangın araçlarının konumu ve müdahale kapasitesi (Güvenlik Planında belirtildiği konumda ve sayıda vs)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.17.
      • İlave Arama Kurtarma Ekibi Planlaması (varsa)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.18.
      • Acil Müdahale Noktası/Medikal Araç (etabın orta noktası) belirtilmesi, tabelaların ve konumun uygunluğu (Güvenlik Planında belirtildiği konumda ve sayıda vs)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.19.
      • Tehlikeli Noktaların Korunması: Bariyerlerin uç kısımları ve örtüşen kısımları, köprüler, direkler, ağaçlar vb.
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.20.
      • Güvenlik konusundaki duyarlılıkları, medya sorumlusunun gösterdiği iş birliği, genel davranış biçimleri, brifing, vs.
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.21.
      • Medya Alanlarının konumu ve ulaşımı, alınan tedbirler
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.22.
      • Direktör ile Etap Sorumlusu arasında, ÖE orta nokta, güvenlik noktaları ve ÖE finiş/stop noktaları arasında kesintisiz haberleşme
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.23.
      • Yarış Merkezi ile Güvenlik ve Tıbbi Sorumlular arası haberleşme
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.24.
      • Yarış Merkezi ile Spor Komiserleri ve TOSFED Delege/Gözlemcisi arası haberleşme
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.25.
      • Gözetmenlerin birbirleri arasındaki haberleşme
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 3.26.
      • Telsiz/radio araçlarının etap iletişim kaplamasına uygun konumlara planlanması
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.
    • Güvenlik Ekibi ve Ekipmanları
    • 14 değerlendirme
    • 4.1.
      • Güvenlik Sorumlusunun ve ekibinin yeterliliği, tecrübesi ve performansı
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.2.
      • Yetkililer arasındaki irtibat ve iletişim
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.3.
      • Güvenlik Araçları ve 0 ve 00 numaralı araç ekibi ve performansı
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.4.
      • Gözetmenlerin sayısı, işaretleri ve davranışları,(İşaret dili vb.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.5.
      • Güvenlik toplantısı / Güvenlik araçları brifingi (Öncü araçlar, kurtarıcılar, katılımcılar, içerik)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.6.
      • Güvenlik Hizmetleri / Polis / Jandarma (Sayı, verimlilikleri ve noktaları)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.7.
      • Güvenlik Delegesi Aracı (Aracın uygunluğu, özellikleri, lastikleri, donanımı ve tanıtıcı etiket)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.8.
      • Güvenlik Araçları, Süpürücü ve 0 ve 00 Numaralı Araç, (Aracın uygunluğu, özellikleri, lastikleri, donanımı)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.9.
      • Acil Durum Araçları ve Personeli (İtfaiye, Arazöz AFAD vb. araçları)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.10.
      • İlk Yardım Araçları ve Personeli (Ambulansların, UMKE, FIV)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.11.
      • Telsiz Kanalları: Kanal sayısı, özel güvenlik kanalı, kullanılan sistemin özellikleri (sinyal dağıtıcılar, uçak, vs.) - Diğer kanalların özellikleri (polis, ambulans, vb.)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.12.
      • Güvenlik Takibi (elektronik veya manuel) Ürün markası, güvenilirliği, kalitesi, manuel takip ile kombinasyonu
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.13.
      • Bölgedeki tıbbi merkezler (veya yoğun bakım ambulansı / geçici yapı / kalıcı bina)
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 4.14.
      • Yarış Merkezinin etap için görevlilerle iletişimi
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 5.
    • Seyirci Güvenliği
    • 7 değerlendirme
    • 5.1.
      • Seyirci alanlarının uygunluğu, konumu
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 5.2.
      • Seyirci alanlarında yönlendirme ve güvenlik tedbirlerine yönelik tabelalar, yön okları, güvenlik ikaz tabelaları
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 5.3.
      • Seyirciler için bilgilendirmeler: Broşürler, el ilanları, mobil uygulamalar, radyo yayınları, sosyal medya, güvenlik logosu
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 5.4.
      • Seyirci alanlarının düzeni: Ağlar, çitler, bantlama, beton bariyerli sığınak bölgesi, yaya yolları
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 5.5.
      • Güvenlik, Gözetmeler: Kalabalığı kontrol eden görevlilerin verimliliği ve sayısı
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 5.6.
      • Ayrılmış alanlara halkın gösterdiği hassasiyet: Gözetlenemeyen seyircilerin, yedek gözetmen ekibinin, araçların yönetimi
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar
    • 5.7.
      • Seyirci alanında bulunan görevlilerinin yeterliliği ve belirgin kıyafet/yelek giymesi
      • 5
      • 3
      • 2
      • 1
    • Notlar

    • GENEL GÖZLEMLER
    • Türkiye BAJA Şampiyonasına ilk defa ayak olan İSOFF yarışı tecrübeli ekibi ile yarış yönetiminde ve planlamasında iyi bir performans göstermiştir. Ayrıntılara, dokümantasyona daha çok dikkat edilmesini tavsiye ederim. Seyirci ve Medya'ya yönelik planlamalar yapılmış, fakat planlamaların rehber şeklinde fazla sayıda iletişim kanalından son alıcılara ulaştırılmasına dikkat edilmeli ve özellikle seyirciye yönelik güvenlik tedbirlerine hassasiyet gösterilmelidir.
    • Bu Yarışmanın En Dikkat Çekici Üç Olumlu Yönü Nedir?
      • 1.)
      • Özel Etap içerisinde fazla sayıda radio/kurtarıcı ve görevli bulundurulması müdahale zamanlarını kısaltmış, etap telsiz kaplamasını artırmıştır.
      • 2.)
      • Etap içerisinde 5 umke/ambulans, servis alanında 3 adet ilk yardım aracı, 2 doktor ve yarışma merkezinde umke irtibat personeli bulundurulması ile acil ilk yardım kapasitesi üst düzeydedir.
      • 3.)
      • Yarış merkezinin etap üzerindeki hakimiyeti, takibi örnek seviyededir. Özellikle yönetim esnasında durum analizi yapılarak, etap yönetilmiştir.
    • Gelecek Yıl İyileştirilmesi Gereken Üç Husus Nedir?
      • 1.)
      • Öncü Araçlar ile brifing daha ayrıntılı yapılmalı, beklentiler belirlenmelidir. Araçlar zaman çizelgesine uygun olarak hareket etmeli/değişiklikler konusunda bilgilendirilmeli, gecikmeler yada yaşanan aksaklıklar Güvenlik delegesine bildirilmelidir. Öncü araçların yarış öncesi etabın yarışa hazır olduğunu onaylayan ve yarış merkezinin etap içerisindeki hareketli tek gözü olduğu değerlendirilmelidir.
      • 2.)
      • Prolog Etabı planlanması tavsiye edilir.
      • 3.)
      • Seyirci Güvenliğine yönelik fiziki tedbirler alınmalıdır.
    • OLAYLAR - KAZALAR
    • Aşağıya kaza durumuyla ilgili açıklamalarınızı ve ilgili tüm belgeleri ekleyin (tıbbi raporlar, direktör raporları, fotoğraflar, çizimler, vb.)

  • STANDART ÜSTÜ
  • Aşağıda belirtilenler normal beklentilerden daha iyi, olağanüstü yüksek düzeydeydi.
    • Konu
    • Açıklama
    • İlk Yardım Araçları ve Personeli
    • Yarışma Süresince toplam 8 adet ilk yardım aracı ve personeli ile 2 doktor görev almıştır.
    • Radio/Kurtarıcı Araç Planlaması
    • Çok sayıda kurtarıcı Araç planlaması ile etap içerisinde müdahale zamanları kısaltılmıştır.
    • Yarışma Merkezinin Etap Yönetimi
    • Küçük aksaklıklar yaşansa da etaba hakimiyetin fazla olduğu bir yarış merkezi gözlemlenmiştir.

  • STANDART ALTI VEYA KABUL EDİLEMEZ
  • Aşağıda belirtilenler standart altı veya kabul edilemez düzeydeydi, iyileştirilmesi gerekiyor.
    • Konu
    • Açıklama
    • Öncü Araç Planlaması
    • Öncü Araçlar Zaman Çizelgesine uygun olarak etap kontrollerini yapmalı ve yarış merkezine bilgilendirmelidir.
    • Seyirci Güvenliği
    • Seyirci Güvenliğine yönelik fiziki tedbirler alınarak uygun yerler planlanmalıdır. (Görevli, jut, ikaz tabelaları vb.)